kun je basterdsuiker in plaats van gewone suiker gebruiken?

ik maak appelmoes maar de suiker is op! ik heb nog wel basterdsuiker kan dat ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Antwoorden (5)

Ja hoor, mijn oma maakt appelmoes altijd met basterdsuiker. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat kan prima.

Hou er wel rekening mee dat de kleur van de appelmoes kan veranderen, als je een gekleurde bastardsuiker gebruikt.
13 jaar geleden
Ja dat kan, maar wist je dat appelmoes zonder suiker ook heerlijk smaakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan prima. Basterdsuiker is gewone suiker met oa melasse(bijproduct van suiker) en caramel. Wel is het iets vochtiger maar dat maakt in dit geval niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Misschien moet je er wel iets meer van gebruiken. Het is geen pure suiker, dus even proeven voordat je het serveert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is basterdsuiker geen pure suiker? Wat zit er dan nog meer in?