Wie heeft er recepten voor eenpansgerechten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Issie weg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar je kunt ook met zijn 2en van een eenpansgerecht eten;-)

Het beste antwoord

Kerrie met appel, banaan en ananas

Ingrediënten

•4 kippenbouten
•1 halve ui
•2 tenen knoflook
•4 theelepels milde kerriepoeder
•1 theelepel mosterdzaad
•3 zoetzure appels
•1 blikje stukjes ananas (optioneel)
•2 bananen
•1 handje currybladeren
•iets kruimige aardappelen voor 4 personenen
•2 eetlepels olie
•4 eetlepels volle yoghurt
•een vijzel
•grote stoofpan

Een lekkere fruitige kerrie met appel, banaan en eventueel ananas is zo gemaakt. In een kwartier heb je alle ingredienten in je pan aan het pruttelen.
Voor degenen die niet van ananas houden: je kunt het prima weglaten.
Spoel de kippenbouten schoon en dep de kip droog.
Schil de appels en aardappels. Snijd de appels in stukken.
Snipper de halve ui. Pel de tenen knoflook. Doe ze in je vijzel en kneus ze tot een papje. Meng de kruiden erdoor en stamp het kerriepapje tot een glad geheel.
Verwarm de olie in de pan en bak het papje ongeveer 3 minuten. De geuren komen meteen helemaal los. Doe de kip erbij en bak de bouten rondom dicht.
Doe vervolgens de aardappelen, de appels en een kopje water erbij om te stoven. Gooi er een handje currybladeren bij. Currybladeren kun je in elke toko krijgen. Ze geven een heerlijk aroma aan het gerecht.
Breng op smaak met zout.
Doe vervolgens de deksel op de pan en laat de kip kerrie rustig gaar stoven. Snijd de banaan in stukken en voeg deze ook toe.
Laat de optionele ananas uitlekken en voeg ook deze toe.
In een minuut of 40 zijn de aardappelen en kip helemaal gaar. Doordat er nog bot bij de kip zit geeft deze veel smaak aan de kerrie.
Meng zodra het gerecht gaar is er wat yoghurt door. Dat maakt de kerrie romig en fris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijv. chili-sin-carne : uitjes bakken met paprika, stukken tomaat erdoor, chili-kruidenmengsel en een beetje water erbij, champignons, dit laten pruttelen. dan blikje witte bonen in tomatensaus en blikje mais erdoor,
op je bord wat stukjes brie of camembert snpperen, chili erover
(Of, als je je het héél makkelijk wil maken : blokjes brie/camembert over de chil in de pan, en uit de pan eten...)

In chili-con-carne gaat er ook gehakt doorheen : ik denk, dat je dan de gehakt er bij de uitjes bij moet doen en losbakken.

Raapsteeltjesstamppot : aardappelpuree maken, de raapsteeltjes erdoor en even goed roeren. Ik vind een beetje tomatenketchup erdoor erg lekker.

Boeren-omelet - alle groenten die je lekker vindt roerbakken in de koekenpan, pp 2 eieren loskloppen met scheutje melk en beetje maggi, erover, evt geraspte kaas erover laten smelten.

Het ultieme eenpansgerecht : kaasfondue...(die van Gerber vind ik het lekkerst, maar ze zijn allemaal goed, ik doe er een beetje nootmuskaat, paprikapoeder en verse knoflook fijngehakt doorheen), prikken met brood, paprikareepjes, bloemkoolroosjes en kerstomaatjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammie+1
op receptenweb.nl en de site van AH.nl, staan karrevrachten met eenpansrecepten ideaal en zoekt qua recepten ook veel makkelijker dan goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pannenkoek! Het heet wel PANNEN koek,maar je bakt ze toch heus in één pan! En lekkerrrrr
Is het al zover met je gekomen dat je nog maa réén pan hebt? Ben je mooi mee onder de pannen!