bijv. chili-sin-carne : uitjes bakken met paprika, stukken tomaat erdoor, chili-kruidenmengsel en een beetje water erbij, champignons, dit laten pruttelen. dan blikje witte bonen in tomatensaus en blikje mais erdoor,
op je bord wat stukjes brie of camembert snpperen, chili erover
(Of, als je je het héél makkelijk wil maken : blokjes brie/camembert over de chil in de pan, en uit de pan eten...)
In chili-con-carne gaat er ook gehakt doorheen : ik denk, dat je dan de gehakt er bij de uitjes bij moet doen en losbakken.
Raapsteeltjesstamppot : aardappelpuree maken, de raapsteeltjes erdoor en even goed roeren. Ik vind een beetje tomatenketchup erdoor erg lekker.
Boeren-omelet - alle groenten die je lekker vindt roerbakken in de koekenpan, pp 2 eieren loskloppen met scheutje melk en beetje maggi, erover, evt geraspte kaas erover laten smelten.
Het ultieme eenpansgerecht : kaasfondue...(die van Gerber vind ik het lekkerst, maar ze zijn allemaal goed, ik doe er een beetje nootmuskaat, paprikapoeder en verse knoflook fijngehakt doorheen), prikken met brood, paprikareepjes, bloemkoolroosjes en kerstomaatjes