Dessert dat er uitziet als eten hoe heet dit?

Ik ben opzoek naar de benaming hier van er bestaan desserts die er uit zien als friet of een stuk vlees of hamburger erg leuk idee erg onbekend is en ben opzoek naar boek met recepten zonder juiste benaming wordt lastig heb al een ander gegoogeld en amerikaanse sites veel foto's vinden maar niet de naam.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Volgens mij heet dat trompe-l'œil voedsel, naar de schilderkunst met dezelfde benaming. Het betekent letterlijk 'bedrieg het oog' of 'gezichtsbedrog'.
Dus je zou kunnen spreken van 'trompe-l'œil voedsel'.

Zie brond voor de wikipedia-pagina over de schilderkunst waar de naam vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat denk ik niet, het is een vrij kleinschalig fenomeen, en is voornamelijk een creatief proces van de chef, en niet zozeer iets dat je kunt leren. Misschien heb je meer geluk als je zoekt op 'tasty fakes', dat is de term waarmee het ooit is begonnen, heb ik begrepen. Je zou ook kunnen zoeken op een halloween-kookboek, maar houd er dan wel rekening mee dat je voornamelijk Amerikaanse boeken vindt. Het is namelijk vooral in de US populair om tasty fakes te maken voor Halloween. Het internet is het grootste kookboek dat er bestaat, en in dit geval is zoeken in het Engels de beste optie, denk ik. Overigens: het is veel leuker om zelf creatief aan de slag te gaan dan de creativiteit van anderen na te maken. zo is een cake in de kleur van hamburger zo gebakken (cacao, kaneel), snijd je plakje zo dat het de vorm van de hamburger krijgt en zet er bijvoorbeeld 'grillstrepen' op met chocola. Snijd 'uienringen' van marsepijn en een roodgekleurd koekje als 'tomaat', bijvoorbeeld...

Andere antwoorden (1)

Ik kwam eens de term 'disguised desserts' tegen.