Kan een fles met een beugelsluiting in de vriezer?

Ik ben limoncello aan het maken. Het zit nu nog in een weckpot, maar het is de bedoeling dat het uiteindelijk in een fles in de vriezer belandt. Kan een fles met een beugelsluiting daar tegen, of gaat dat mis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
8.2K

Het beste antwoord

Als je een vloeistof in wilt vriezen, moet je zorgen dat er genoeg ruimte overblijft in de fles. Vloeistof zet uit bij bevriezen en daardoor klapt de fles, of gaat hij open. Die beugel zal wel lukken, maar doe hem niet te vol
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vloeistof zet uit maar alcohol niet en Limoncello is heel veeel alcohol

Andere antwoorden (2)

Geen probleem, als die Limoncello volgens het recept is gemaakt zal die nooit meer gisten dus kun je die invriezen.
Het enige lastige kan zijn dat het een ijsblok wordt en je die dus niet gelijk kunt uitschenken uit de vriezer zoals Limoncello uit de slijterij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat laatste weet ik niet.... Wij hebben rond de kerst altijd een kruik korenwijn in de diepvries en dat bevriest niet, limoncello misschien ook wel niet. Lekker!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf ook Limoncello gemaakt veel lekkerder als die uit de slijterij alleen uit de vriezer was die dus bevroren het kan zijn dat het suiker of alcohol gehalte van mijn Limoncello niet goed was maar de fles was nog wel heel.
Nee dat kan niet als het een glazen fles is, een kunststof fles, beugelsluiting of niet, zou wel kunnen. Als een vloeistof bevriest in een vriezer gaat dat van buiten naar binnen en neemt dan meer plaats in, maar dat werkt dus bolvormig. Een bevriezende vloeistof zou de glazen fles kapotduwen omdat het van aanvang als bol steeds groter wordt. Kunststof kan 'meebollen'.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik besef met net na dit antwoord gegeven te hebben dat het natuurlijk wel uitmaakt of de Limoncello een hoog alcoholpercentage en hoog suikergehalte heeft! Dan zal het niet eens bevriezen en heb je een mooi koud zelfgemaakt drankje!