Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als voor een recept de baktijd 20 min aan 180° bedraagt, hoe lang is dan de baktijd voor het dubbel van dit recept?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
5.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hangt ervan af wat je wil bakken en hoe.
Misschien even toelichten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan de verdeling van het gerecht, als je een grotere schaal pakt, die net zo hoog is als de normale hoeveelheid, dan blijft deze hetzelfde. Als je een schaal pakt die even groot is maar hoger, dan moeten er ongeveer 10 minuten bij.
Proef tussendoor even, kijk of het gaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vandaag uw raad opgevolgd en het is gelukt.
Bedankt hiervoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn, dat was de bedoeling. Graag gedaan dus.

Andere antwoorden (1)

Dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van wat je gaat maken. In het geval je een taart wilt bakken is de maat van je bakvorm van belang. Hou dan een dubbele baktijd aan, maar eerst 20 minuten bakken en halverwege met een sateprikker testen op gaarheid en dan steeds 10 minuten erbij tot de sateprikker droog uit de taart komt. Gebruik wel steeds een droog stokje om de taart te testen. Als je bijvoorbeeld losse broodjes of ander gebak maakt dan kan je dezelfde tijd aanhouden. Misschien handig als je vertelt wat je wilt gaan bakken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik wou bakken is het recept van Piet, chocoladetaart.
Het recept staat op de site van VT4.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb net even gekeken naar het recept. Je kan denk ik het beste de methode gebruiken die ik in mijn antwoord heb beschreven. Gewoon eerst 20 min. op aanbevolen temperatuur, priktest doen en als het satestokje nog niet droog is weer 10 min. enz. Gebruik wel een bakvorm waar je dubbele recept goed in past. Veel succes!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding