Ingrediënten voor 4 personen

1 pakje diepvriesspinazie-2 hardgekookte eieren-1 kippebouillontablet-25 gram boter-3 eetl.bloem-2 1/2 dl.koffieroom-peper-zout-nootmuskaat-boter
Voorbereiding

Eieren koken
Bereidingswijze

Zet een pan met 2 1/2 dl. water,de spinazie en het bouillonblokje op.Laat de spinazie als ze ontdooid is ,5 min.doorkoken.Giet af maar bewaar de bouillon.De boter smelten in de pan,bloem erdoor roeren en even doorwarmen.Giet er in 1 keer de bouillon bij.Roer tot er een dik gebonden saus ontstaat.Laat deze 2 min.doorkoken.Verdun de saus beetje bij beetje met de koffieroom.Doe hierbij de spinazie en breng het op smaak met zout,peper en nootmuskaat.Laat de soep nog 5 min.trekken.Pel en halveer de eieren in de lengte.Wip de dooiers eruit.Prak ze fijn en vermeng ze met peper,zout en 3/4 eetl.boter.Vorm hiervan kleine balletjes en leg ze in de eiwithelften.Vul 4 kommen met soep en laat in elke kom een ei drijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soto Ajam

* 3 teentjes knoflook, geperst
* 3 gesnipperde sjalotten
* 1 stukje trassi van 2 x 2 cm.
* 1 eetlepel gemalen korianderzaad (ketoembar)
* 1 liter kippenbouillon van tabletten
* 10 cm. gemberwortel, in dunne plakjes (Toko)
* 2 stengels citroengras, gekneusd (Toko)
* 4 citroenblaadjes (djeroek peroet) (Toko)
* 2 vastkokende aardappelen, in blokjes
* 1 dunne prei, in ringen
* 200 gram witte of chinese kool, in dunne reepjes
* 250 gram kipfilet, in dunne reepjes gesneden
* 2 hardgekookte eieren
* 2 eetlepels gehakte bieslook

Bereidingswijze
Verhit olie in soeppan en fruit hierin de knoflook, sjalotten, (verkruimelde) trassi en koriander in ca. 3 minuten.
Giet kippenbouillon erbij en voeg de plakjes gember, stengels citroengras, citroenblaadjes en aardappelsuktje toe. Breng soep tegen de kook aan en laat op laag vuur ca. 20 minuten trekken zodat de specerijen hun smaak af kunnen geven.
Verwijder de specerijen uit de soep (niet de aardappelen) en voeg, prei, kool en kipfilet toe. Laat ca. 10 minuten rustig koken toe kip gaar is. Schep soep in bord en garneer met gehalveerd ei en bieslook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Oh die is om je vingers bij op te eten!
Een collega maakte die altijd voor me, maar ik zie dat het mij zelf ook moet lukken;-)
Krijg er al honger van;-)