Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik 'smeuïge' muffins van amandelmeel?

Ze zijn altijd een beetje droog. Meer ei, of juist minder?
Ik gebruik 200gr. amandelmeel, 4 eieren, amandelessence, 100 gr. kokosolie plus iets extra's in de vorm van walnoten, stukjes chocola, rumrozijnen of gewone rozijnen, abrikozen, enz.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eieren maken het droger. Ik vermoed gezien je ingrediëntenlijstje dat je een soort allergie hebt zoals gluten en/of lactose?
Beste resultaat voor smeuïg is toch wel roomboter toevoegen, alternatief is een beetje melk. Maar goed als er dus een lactose-intolerantie is dan kun je het proberen door water toe te voegen. Verder zou ik de eieren die je voegt gescheiden toevoegen. Eerst de eierdooiers en de eiwitten eerst stijfkloppen en dan er voorzichtig doorheen spatelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel. Moeilijke keus voor 'beste antwoord', maar vooral de zin: 'eieren maken het droger', kan ik goed gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Ik maak ook vaak iets met amandelmeel en krijg het altijd smeuïg. Ik gebruik er altijd banaan bij. Een van mijn recepten is 150 gram amandelmeel, vier eieren, vier bananen en noten en gedroogde vruchten. 175 graden 45 minuten in de oven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel. Dat recept zal ik zeker eens gaan maken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding