Wie weet een lekker recept voor mijn juice maker?

Ik heb wel een aantal recepten maar dat is met fruit niet zoveel met groente.Je mag geen banaan, avocado en mango in de juice maker doen dit in verband met de pulp.Bij de juice
maker zat ook een video maar hier vond ik de meeste recepten niet lekker van.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Wat raar dat je geen zacht fruit als banaan enz. in de juicer kan doen, je hebt toch altijd pulp?
Maar goed, een combi van appel, (zonder klokhuis) worteltjes en een beetje citroensap (citroentje zonder schil) vind ik zelf erg lekker. Evenveel appel als wortel nemen . Worteltjes zijn lekker zoet dus..
Ik zou wel om te wennen aan groente sap beginnen met weinig wortel en langzaam aan steeds meer wortel toevoegen tot je half om half hebt.

Ook lekker is 3 bladeren van kool, 1 appel zonder klokhuis
(2 takjes peterselie in de koolbladeren rollen voor je ze in de opening vult) en 1 geschilde citroen. Juist de appel haalt veel van de typische geur van de groente weg en maakt het sap makkelijker om te drinken.

Neem een stuk bleekselderij, ½ ontvelde tomaat , 3 blaadjes sla en ½ ontklokte appel. Het is wel zaak om een goed rijpe tomaat te nemen.

Ook een mix van bleekselderij, wortel, appel en citroensap is goed om te drinken qua smaak.

Ik maak ook af en toe een 'groene drank'. Maar ik zeg je eerlijk dat ik het in het begin ook niet lekker vond. Je moet enorm wennen aan de smaak. Ik begon dan ook met meer fruit en ging langzaam aan de groente opvoeren tot ik aan de combi gewend was.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een soort gazpacho. Koude Spaanse gepureerde groentesoep met tomaten. Als je deze iets dunner maakt, kun je hem ook drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartige groentensap.

Ingrediënten:
1 zoete puntpaprika (zakje 2 stuks)
2 bosuitjes (zakje 3 stuks), in ringetjes
1/3 komkommer, geschild en in stukken gesneden
1/2 liter tomatensap.

blender of keukenmachine.

Bereiding:
1. Verwijder het kroontje en de zaadlijsten van de puntpaprika en snijd deze in stukken. Doe de puntpaprika samen met de bosui in een blender of keukenmachine. 2. Voeg de komkommer toe. Schenk het tomatensap erbij. Mix 3 min. tot alle groenten gepureerd zijn. 3. Verdun naar smaak met ijskoud water. Voeg eventueel peper en zout toe en verdeel over 2 glazen.