Wat zijn makkelijke en lekkere gerechten die ik voor 2 personen kan maken?

Ik wil morgen koken voor mijn vriendin, dus ik wil iets speciaals maken dat wel een beetje indruk maakt, maar gemakkelijk voor een beginner te maken is? Mijn voorkeur gaat uit naar iets met vlees, kip of aardappels. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Antwoorden (10)

een moussaka ovenschotel.

even van tevoren voorbereiden. zodra de schotel in de oven staat kan je bij je vriendin aanschuiven op de bank en het eerste wijntje drinken.
12 jaar geleden
Beenhammetje.
Even rondom aanbraden, dan de voorverwarmde oven in op 150 graden.
Dit met de braadjus erbij.
Half uurtje in de oven, om de 10 min even de jus erover scheppen.

Bak van die kant en klare aardappeltjes.

Voor groenten heb je zelf vast een eigen voorkeur, anders zien we je volgende vraag wel weer.

Toetje: Bolletjes ijs: kun je maken met een ijstang of 2 lepels.
Simpel sausje uit een potje, wat verse vruchten, beetje slagroom, zet er een leuk wafeltje in (deze liggen in de winkel ook bij alle puddingen en zo)

Gezellige avond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie gangen, simpel te maken, toch chique maar vooral lekker: begin met gerookte kip met appel en een salade. Hiervoor snijd je een gerookte kipfilet in dunne plakjes en legt deze om en om met plakjes friszoete appel in een kringetje op een mooi bord. De leegte in het midden opvullen met gemengde salade waar je een dressing naar keuze doorheen mengt. Daarna een ovenschotel van kant en klare aardappelschijfjes, gebakken witlof met wat kerrie en hamreepjes. Witlof schoonmaken, in ringen snijden en beetgaar bakken met twee theelepels kerrie. Hamreepjes toevoegen, even laten meegaren en het mengsel verdelen over de met de helft van de aardappelschijfjes bedekte ovenschaal. Afdekken met de overige aardappelschijfjes en afmaken met een zakje losgeklopte mix voor Ovendagschotel witlof van Maggi. Bestrooien met geraspte kaas en afbakken volgens de aanwijzingen op de verpakking. Het toetje bestaat uit een toren van kletskoppen, om en om afgewisseld met sorbetijs naar keuze of chocolademousse. Afgarneren met wat slagroom, munt en eventueel rode vruchten of chocolaatjes. Smakelijk eten en succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardappelkroket uit de oven, braadkip uit zak (knor, honing-mosterd) en sla erbij. Het gaat er niet om wat, maar hoe de OPMAAK (!!!) is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paëlla is ideaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snijd 2 kipfilets in reepjes.
Verhit olie in een koekenpan op middelhoog vuur.
Leg de kipreepjes in de pan.
Schenk 1 theel. honing over de kip. Besrooi met paprikapoeder, een beetje zout en peper en een theel. rozemarijn.
Bak de kip en draai dan om.
Schenk nog 1 theel. honing over de kip en kruid nu deze andere kant met paprikapoeder, zout en peper.
Serveer de kip als deze bruin en gaar is en dat is binnen 15 min. het geval.

Lekker met gekruide aardappelpartjes en een groene salade of sperzieboontjes die je voor de verandering eens bestrooid met gehakte hazelnoten. Nog een schaaltje appelcompote erbij is ook wel feestelijk .
amc
12 jaar geleden
Pizza! Zelfgemaakt

Koop alleen de pizzabodems bij AH
En Spaanse kaas, zijn die hele kleine snipperkaas
Maakt gehakt rul en snij 2 uien en laat het bruin bakken. En neem een paprika gooi die ook in een pannetje

En neem champignonnen en stukjes tomaat en knoflook dat allemaal bij elkaar met daar tussen door de kaas en gehakt en ui is super lkkr en met een wijntje erbij ook beetje romantisch want het is zelf klaar gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kip kerrie .. vinden de meeste mensen lekker.

1 ui kleinsnijden en fruiten in wat boter.
1 rode paprika in stukjes snijden en erbij.
2 kleine kipfiletjes kleinsnijden en erbij , zo,n 15 minuten al roerend bakken, met wat zout en peper en eventueel wat kerriepoeder.
Klein bakje champignons kleinsnijden en erbij.
Daarna ...een zakje kerriesaus aanmaken met melk en erbij.
Even laten pruttelen..
Lekker met droge rijst en sla.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mexicaans koken

voorgerecht: nachos met creme fraiche en geraspte kaas in de oven

hoofdgerecht: goedgevulde burrito met bijv kipfilet en wokgroente, champignons, paprika en ui. Mengsel in een tortillavel vouwen, in een ovenschaal doen,daarop creme fraiche en geraspte kaas strooien. In de oven totdat de kaas gesmolten is.
Hierbij een salade serveren of evt samen met rijst.

nagerecht: pannekoek gevuld met ijs (bij voorkeur dulche leche) en een lepel mascarpone. Hierna wat honing erover heen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"gewoon kip"

Ingrediënten (2 pers.):
2 eieren+scheutje melk
olijfolie
2 stukken kipfilet (a100gr)
6 plakken rookvlees
4 1/2 eetlepels groene pesto
1 pak gezeefde tomaten
ui
peper+zout

Bereiding:
Bak 2 omeletten. Snij de kip en reepjes en bak deze in de olijfolie bruin. Leg op ieder omelet 3 plakken rookvlees en smeer dit in met pesto. Verdeel de kipreepjes over de eieren rol de eieren op, en leg ze in een ovenschaal.

Fruit een ui in olijfolie + 1/2 eetlepel pesto, Voeg de gezeefde tomaten toe en kruid met wat peper en zout (eventueel wat extra pesto). Als de saus warm is over de kip pakketjes doen en dan 10 minuten in een voorverwarmde oven van 200ºC

Dit is erg lekker met röstirondjes of aardappelpartjes en sperziebonen of broccoli.