Wat zijn makkelijke en lekkere gerechten die ik voor 2 personen kan maken?

Ik wil morgen koken voor mijn vriendin, dus ik wil iets speciaals maken dat wel een beetje indruk maakt, maar gemakkelijk voor een beginner te maken is? Mijn voorkeur gaat uit naar iets met vlees, kip of aardappels. Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Drie gangen, simpel te maken, toch chique maar vooral lekker: begin met gerookte kip met appel en een salade. Hiervoor snijd je een gerookte kipfilet in dunne plakjes en legt deze om en om met plakjes friszoete appel in een kringetje op een mooi bord. De leegte in het midden opvullen met gemengde salade waar je een dressing naar keuze doorheen mengt. Daarna een ovenschotel van kant en klare aardappelschijfjes, gebakken witlof met wat kerrie en hamreepjes. Witlof schoonmaken, in ringen snijden en beetgaar bakken met twee theelepels kerrie. Hamreepjes toevoegen, even laten meegaren en het mengsel verdelen over de met de helft van de aardappelschijfjes bedekte ovenschaal. Afdekken met de overige aardappelschijfjes en afmaken met een zakje losgeklopte mix voor Ovendagschotel witlof van Maggi. Bestrooien met geraspte kaas en afbakken volgens de aanwijzingen op de verpakking. Het toetje bestaat uit een toren van kletskoppen, om en om afgewisseld met sorbetijs naar keuze of chocolademousse. Afgarneren met wat slagroom, munt en eventueel rode vruchten of chocolaatjes. Smakelijk eten en succes ermee!

Paëlla is ideaal

Kip kerrie .. vinden de meeste mensen lekker. 1 ui kleinsnijden en fruiten in wat boter. 1 rode paprika in stukjes snijden en erbij. 2 kleine kipfiletjes kleinsnijden en erbij , zo,n 15 minuten al roerend bakken, met wat zout en peper en eventueel wat kerriepoeder. Klein bakje champignons kleinsnijden en erbij. Daarna ...een zakje kerriesaus aanmaken met melk en erbij. Even laten pruttelen.. Lekker met droge rijst en sla.

Mexicaans koken voorgerecht: nachos met creme fraiche en geraspte kaas in de oven hoofdgerecht: goedgevulde burrito met bijv kipfilet en wokgroente, champignons, paprika en ui. Mengsel in een tortillavel vouwen, in een ovenschaal doen,daarop creme fraiche en geraspte kaas strooien. In de oven totdat de kaas gesmolten is. Hierbij een salade serveren of evt samen met rijst. nagerecht: pannekoek gevuld met ijs (bij voorkeur dulche leche) en een lepel mascarpone. Hierna wat honing erover heen doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100