Hoe kan je goedkoop een fondanttaart bakken?

Voor ons huwelijksjubileum heb ik een taart gebakken. Kreeg gewoon wat fam op bezoek, zon 14 man. Grote taart gemaakt met fondant en citroenlaagje in de cake dat het minder machtig was. Nu moest ik wel wat spulletjes aanschaffen want ik had niet veel maar wel zon 60 euro kwijt. Dat moet toch goedkoper kunnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Ja, natuurlijk,
Je kan als je een dubbele taart wil hebben, 2 lagen dus, heb je 3 grote pakken fondant nodig. Als je een taart met maar 1 laag wil heb je ongeveer 1 groot pak fondant nodig, ongeveer 3 euro, koop 2 pakken cakemix, en doe het niet in een cakevorm maar springvorm, daarna doe je de fondant er glad overheen en maak je van fondant roosjes, je kan dit ook van slagroom doen, maar dan heb je ook nog een pakje slagroom nodig (of klop klop).
Bij elkaar kost dit maximaal 10 euro voor een platte taart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, als het om het bakken van de cake gaat, kan je ook plaatcake bakken ( je vouwt bakpapier tot een bak , even vastzetten met een paar paperclips, legt dat in je bakblik en daar doe je het beslag in. Fijn is dat het super snel gebakken is. Na het bakken snijd je er repen/vierklanten van en die bouw je met jam of room of wat dan ook op. Dan decoreer je de cake met bijvoorbeeld fondant ( bij de supermarkt kant en klaar per pakje , ook bij Cook & Co en dan meestal in de aanbieding). Of je giet er gesmolten chocolade over of maakt een suikerglazuur ( poedersuiker, heel weinig water, tot dik papje roeren en smeren maar!). Zelfs alleen poedersuiker er overheen stuiven is beeldschoon. Versieren met wat je maar verzint. Kost die hele cake met alles d'r op en d'r aan nog geen tientje en dan heb je ook nog roomboter gebruikt en een hoop eieren.