Wie herkent deze groente, gebruikt in couscous?

Deze couscous was zo lekker dat ik hem graag een keer zelf zou willen maken. Het probleem is dat ik niet weet wat het omcirkelde ingrediënt zou kunnen zijn.
Het had niet een heel uitgesproken smaak, maar was ook niet totaal smakeloos. Als ik me de smaak voor de geest probeer te halen (maar het kan zijn dat die niet accuraat is omdat het al weer een tijdje terug is) valt de smaak nog het meest te vergelijken met bloemkool.
Mijn ouders dachten dat het wel aardappel zou kunnen zijn, maar aardappelen hebben een heel andere structuur. Ze zijn meliger. Zelf heb ik nog gedacht aan een pomelo, maar die vallen dan weer heel snel uit elkaar en dat deed deze niet. Bovendien smaken pomelo's toch ook anders. Ik heb nog geprobeerd het te achterhalen door naar andere couscousrecepten te kijken, maar geen bevredigend resultaat. Ik heb wel een vermoeden dat het een soort pompoen is, maar dat weet ik helemaal niet zeker.

Wie kan mij vertellen wat het is? Alvast duizend maal dank!

Toegevoegd na 21 minuten:
Edit: ik wilde een foto toevoegen, maar dat is niet gelukt. De groente is donkergeel van kleur en doorgesneden lijkt de structuur toch wel enigszins op die van een citrusvrucht. Ik ben er echter zo goed als zeker van dat het een groente is.

Toegevoegd na 1 uur:
Edit: ik heb de foto nu naar mupload.nl geüpload. Dit is de link: http://www.mupload.nl/img/8dzkxlinjbv.jpg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Je kunt de foto anders uploaden naar een afbeeldingensite zoals bijvoorbeeld http://www.mupload.nl/ , en dan de link daar naartoe aan de vraag toevoegen. Nu moeten wij maar gokken wat je bedoelt, terwijl de foto het allicht direct duidelijk maakt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Amadea,
Dank je voor de tip, ik heb de link erbij gezet. Ik kende die site helemaal niet.
Amadea
9 jaar geleden
En waar kreeg jij dit voorgeschoteld, in Tunesië of Marokko of ergens anders?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Marokko. Marrakech om precies te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit is een bol courgette.de binnen kant kan van wit tot een licht gele kleur hebben en door de kruiden geel worden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij ziet er wat betreft kleur hetzelfde uit als de andere courgettes dus ik denk dat die andere groentes dan dezelfde courgettes zijn. Maar dan met schil
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@marija64 en @Wijfie: bedankt voor jullie bijdrage, maar courgette herken ik wel. :) Dat was het echt niet.

Het beste antwoord

Het is gele zoete aardappel ,deze heb je ook in oranje en zelfs paars of gewoon wit
Te oordelen naar de structuur met de lichte nerf en hoe stevig het blijft in het gerecht kan ik me bijna niet voorstellen dat het iets anders is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

pomelo is fruit, dus dat zal het niet zijn. Als je het vergelijkt met pompoen zou het wel zoete aardappel (bataat) kunnen zijn.
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee klopt, ik weet dat het idd geen pomelo is.
Bataat is vaak een beetje oranje-achtig, toch? Dit was geliger. Ik had er eigenlijk een foto bij willen uploaden, maar dat is niet gelukt. Maar toch bedankt voor je antwoord!
anneliez
9 jaar geleden
zoete aardappel is er in verschillende soorten, van oranje tot wit/gelig eigenlijk ongeveer de kleur van gewone aardappel
Je vermeld er geen kleur bij, maar ik gok een courgette. Die doe ik vaak door de couscous heen, erg lekker.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik wilde nog een foto uploaden maar dat lukt dus niet. Courgette is het zeker niet. Die herken ik wel. Het was donkergeel.
Ritsuka
9 jaar geleden
je hebt ook gele courgette
Ritsuka
9 jaar geleden
waar heb je dit gegeten dan?
Groenten die gebruikt kunnen worden in couscous zijn bijvoorbeeld:
Wortel pompoen courgette aubergine witte kool left (stoppelknol) tuinbonen uien kikkererwten zoete aardappelen meiraap.

Grote kans dat je courgette of aubergine bedoeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allereerst fijn dat je me wilt helpen, maar ik kan de meeste van deze groenten meteen weer uitsluiten. Die ken ik namelijk wel. Ik heb zojuist de vraag ook aangepast: ik had nog een foto willen toevoegen, maar dat is niet gelukt. Er staat nu ook een beschrijving bij van hoe de groente eruit ziet.
De stoppelknol en de meiraap zal ik even googlen, misschien dat die wat opleveren.