hoelang moet je paprika koken als je gevulde paprikas wilt maken?

ik wil graag gevulde paprikas maken, en ik vroeg mij af hoelang ze moeten koken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
12K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet ze in de oven, laat ze zwart worden en haal het velletje er dan makkelijk af, ze zijn dan ook gaar genoeg om te vullen.
Lekker, maak er iets van. Niet gaan koken, daar worden ze te slap van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
okay, is goed... dankjewel :)

Het beste antwoord

Als je ze helemaal niet kookt en niet onderdompelt in een schaal saus in de oven zijn ze gewoon bijna rauw als je ze opdient, niks mis mee maar als je ze iets gaat wilt hebben kun je ze beter 3 minuten koken

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat koken moet dan als hele paprika, is best lastig want hij blijft drijven. Dus grote pan vullen met water, aan de kook brengen, paprika erin in met lepel een beetje omkeren/onderduwen.

Na 2-3 minuten eruit en dan GELIJK het kapje eraf snijden of ten minste een flink gat prikken anders deukt hij helemaal in als de hete lucht binnenin afkoelt.

Dan een beetje laten afkoelen zodat hij beet te pakken is en vullen.

Toegevoegd na 2 minuten:
PS tikfout: iets gaat = iets gaar

Toegevoegd na 5 minuten:
Een goede stevige en verse paprika is echt niet slap van heel kort koken, maar hij is net niet meer rauw. En nog stevig genoeg om te vullen.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet, want dan worden ze slap. Om paprika's te kunnen vullen moeten ze stevig zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor de duidelijkheid: de paprika's worden mét vulling in de oven of op de barbecue gegaard. Ze zijn dan dus niet rauw meer.
Amadea