In een Australisch recept staat thickened cream, met welk Nederlands product kan ik dit vervangen?

Ik heb zelf gezocht via Google, maar word niet wijzer van iedereen die elkaar tegenspreekt, wel of geen mascarpone, gewoon slagroom met klopfix, wie helpt me verder?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
27.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is misschien wat makkelijker als je verteld om wat voor recept het gaat

Het beste antwoord

Omdat het in Australië heel warm kan zijn is daar aan de slagroom wat gelatine toegevoegd, zodat deze bij het kloppen beter stijf kan worden. Het is verder gewone slagroom, met minimaal 35% melkvet. Je kunt zonder probleem de gelatine eruit weglaten.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Crème fraîche of zure room. Afhankelijk van het recept (warm of koud).

Het zijn allebei lichtzure roomproducten en het enige verschil is het vetgehalte. Zure room heeft 20% vet en creme fraiche 35-40 %. Bij creme fraiche is de kans op schiften klein dus wordt dit altijd in warme gerechten gebruikt. Zure room is geschikter voor koude gerechten. Wil je bij je wraps warme saus, dan gebruik je creme fraiche, wil je de saus koud dan neem je dus zure room. Qua smaak maakt het niet zoveel uit.