Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ongeschilde sinaasappels in een blender stoppen?

9 jaar geleden
in: Koken
7.5K
Amadea
9 jaar geleden
Dat zou ik alleen doen als het onbespoten biologische sinaasappels zijn, en dan nog pas nadat ze goed gewassen zijn.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat is niet lekker

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

vast wel, maar je krijgt wel een ondrinkbaar mengsel. De schil van sinaasappel is bitter, dus dat verpest de smaak behoorlijk. Gewoon even schillen dus
(Lees meer...)
anneliez
9 jaar geleden
Lijkt me niet verstandig, aangezien de sinaasappels bespoten worden met (meestal) nogal giftige bestrijdingsmiddelen.
Misschien lukt het met eerst stevig afschrobben de bestrijdingsmiddelen te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook heeft een citrusvrucht van nature een waslaagje op de schil. Die moet je er ook afwassen.
Ik neem aan dat dat niet is om te drinken, maar voor een recept?
In dat geval kan dat, maar alleen als je onbespoten sinaasappels gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het advies om onbespoten sinasappelen te nemen. Maar ik vraag me af of de mesjes/het mesje van je blender wel bedoeld is voor een tamelijk harde schil. Ik zou het persoonlijk om dié reden niet doen, je helpt wellicht je blender om zeep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, een normale blender kan zelfs prima overweg met ijsblokjes dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Je moet het waarschijnlijk alleen niet willen. De oranje buitenlaag van de sinaasappel wordt vaak in de keuken gebruikt (net als die van een citroen) deze geeft het typische sinasappelaroma en kan dus na gewoon even wassen onder de kraan gebruikt worden door hem heel dun af te schillen. De witte laag eronder is echter erg bitter en niet echt eetbaar, die wil je echt niet in je sapje of smoothy terugvinden want dat zou de smaak verpesten. Als het je om de snelheid gaat vergeet dan het verhaal over de schil en pel of schil de sinaasappel gewoon tevoren. En als je niet overtuigd bent probeer eens en hapje schil dan proef je het meteen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding