* 2 eetlepels (halfvolle) mayonaise
* 1 eetlepel maiskiemolie
* 20 teentjes knoflook
* 1/8 liter slagroom, yoghurt of zure room
* Enkele druppels worcestershiresaus
* Zout
* Peper
* Klein beetje tomatenketchup (half afgestreken theelepeltje)
* 2 dessertlepels kappertjes (met de olie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TWINTIG TEENTJES KNOFLOOK?! :O vandaar dat het zo sterk ruikt altijd, je weet pas wat erin zit als je het zelf kookt :P maar het klinkt erg lekker, +je
Rieneke1
14 jaar geleden
klinkt goed! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is echt ERG lekker;-)
Maar inderdaad je proeft de knoflook goed, maar is ook de bedoeling;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jak, 20 teentjes knoflook???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut lekker!! Zo maak ik het ook wel eens. Maar ik voeg dan nog wat citroensap toe. Erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ruik je drie weken naar knoflook, met 20 tenen Ik doe er wel eens twee grote in en dan heb ik de volgende dag nog die smaak in mijn mond :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat wel Loes;-)
Maar hij is zooooo lekker!!

Andere antwoorden (6)

ik doe half yoghurt, half mayo.
paar geperste tenen knof er in, en wat vers geknipte peterselie en selderij.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook jammie! +1
Het geheim van lekkere knoflooksaus zit in het laatste ingredient:

- als basis mayonaise gemixt met zure room of yoghurt
- beetje groene kruiden erin
- heel, heel, heel fijn gesnipperde ui
- knoflook natuurlijk (maar niet te veel, want dat wordt te scherp)
- een schep suiker.

zelf varieren met de hoeveelheden totdat het precies je smaak is.
itsme
14 jaar geleden
Een simpel recept voor knoflooksaus.
Deze saus is erg lekker bij broodjes falafel.

De ingrediënten zijn:

3 teentjes knoflook
3 volle eetlepels mayonaise of halvanaise
1 theelepel suiker
1 eetlepel fijn gehakte munt of dille (liefst vers)
2 eetlepels melk

Het benodigde keukengerei:
kommetje voor de saus
knoflookpers
eetlepel
theelepel
vork

We beginnen met het persen van de knoflook teentjes in het kommetje.
Voeg daaraan de suiker en munt of dille toe.
Schep vervolgens de 3 eetlepels mayonaise/halvanaise erbij, let op: het mogen flink volle eetlepels zijn.
Voeg als laatste de 2 eetlepels melk toe.
Roer dit geheel met de vork tot een egaal mengsel.
Wil je een wat dunnere saus voeg dan meer melk toe.
Bedek het kommetje met een schotel en doe hem in de koelkast.
Zet de saus vlak voor het eten op tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lekkerste knoflooksaus
Ingrediënten
- 1 el mayonaise
- 4 el yogonaise
- water
- knoflookteentjes
- kruiden (liefst vers uit eigen tuin)
- peper en zout

Bereidingswijze
De basis is de mayo, yogonaise en water. niet te dik of te dun maken. peperen en zouten. de kruiden toevoegen. knoflook persen en toevoegen. hoeveelheid naar eigen smaak, ik hou van extreem veel. en tussendoor natuurlijk proeven en naar eigen smaak perfectioneren

Serveertips
Barbequeparty
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Romige knoflooksaus;

Halvanaise, magere kwark, 1 uitje, enkele druppels Worcester-shiresaus, een paar druppels tabasco, verse groene kruiden ( peterselie, bieslook, kervel, dille) peper en zout, verse knoflook en evtl. nog wat kerriepoeder.

Snij het uitje erg fijn. Mix de mayonaise met de kwark in de verhouding; 4 delen mayo op 1 deel kwark. Meng nu alles door elkaar. De hoeveelheid kruiden en knoflook moet je zelf bepalen. Gewoon maar zelf even proeven steeds, zou ik zeggen. Eet smakelijk!
amc
14 jaar geleden
Neem een glas Turkse of Griekse yoghurt, een eetlepel echte majo, 2 teentjes geperste knoflook, een eetlepel meerettich en enkele druppels citroensap.
Een snufje peper en flink wat dille erover en klaar!
Blijft een paar dagen langer houdbaar (door de citroensap) en smaakt de volgende dagen alleen maar lekkerder.