Wat is de ooraak van droge uien?

Als ik soms een ui wil snijden dan is hij droog.
Ik hoef zelfs niet te huilen. ;)
Kan het komen omdat ik ze verkeerd bewaard heb?
Of zijn ze dan gewoon oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Een ui bevat heel veel water. Een ui die losgemaakt is van de plant wordt niet meer gevoed met water en zal aan de lucht langzaamaan uitdrogen. In het begin is dit juist belangrijk, uien moeten drogen voordat het kan worden gebruikt.

Maar hoe ouder hij is, hoe droger. In dit geval zou je kunnen aannamen dat de uien wat te oud zijn om nog te gebruiken voor consumptie. Te natte uien is ook niet goed, daar deze schimmelgevoelig zijn en dat is zeer ongezond.

Bewaar derhalve uien altijd op een droge, koele en donkere plaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plusje, het valt mij ook, dat ik bij uien die langer liggen geen tranen in mijn ogen krijg, je antwoord lijkt mij dus te kloppen.