Kan een banaan in de magnetron ?

Ik heb eifelijk zin in die bananen van de Chinees maar op dut tijdstip lastig. Nou heb ik bananen. Mogen die in de magnetron. Of moet het anders.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben tegen het mishandelen van bananen!

Het beste antwoord

Ik ben bang dat ze in de magnetron alleen maar zacht en papperig worden. De gebakken banaan van de Chinees is met een beslagje gefrituurd.

Hier een recept voor bakbananen, maar dat kun je ook met gewone bananen maken:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/gebakken-banaan-3990.html

Hier een recept met gewone bananen, minder bewerkelijk:
http://nl.petitchef.com/recepten/gebakken-banaan-fid-527021
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Leuk experiment...
Maar ik weet het niet hoor, lijkt me nogal een knoeiboel worden.
Wat een kennis van ons wel eens deed was banaan in de koekenpan bakken, eerst in stukken snijden en dan in de lengte doorsnijden, flink door de poedersuiker halen en dan bakken. Was nog best lekker ook.
Als je ze echt zoals van de chinees wilt hebben, moet je een deegpapje maken, ik weet niet precies hoe, en dan frituren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proefondervindelijk weet ik dat ze in elk geval niet in z'n geheel in de magnetron kunnen. Want het steeltje gaat dan in de fik! Maar zonder schil, in plakken gesneden (dat zou ik schuin overdwars doen) in een afgedekt schaaltje zou het goed moeten gaan.
Amadea
13 jaar geleden
bananeb kunnen in de magnetron maar lekker is anders, beter kun je er eentje in de lengte doorsnijden en even in een koekenpannetje bakken. eventueel met een pannenkoekje en veel poedersuiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat mogen ze, wel eerst de schil eraf halen en dan kan je ze stomen in een niet geheel afgesloten bakje, ik denk zo'n 4 minuten voor 2 bananen, dan zijn ze goed zacht geworden.
Helaas krijg je niet dat krokante laagje zoals in de frituur, maar met een goede zoet-pittige saus erbij kan de smaak wel wat in de buurt komen.

Je zou de bananen ook in beslag een half uur in de oven kunnen doen, dan wordt het iets knapperig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Alles kan in de magnetron.
Hoe het er uit komt, is een andere kwestie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alles kan in een magnetron, enkel producten die water bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo fader, heeft de magnetron een soort krachtveld waardoor iets zonder water wordt tegengehouden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hhh, suzy, + +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fader hallo,een banaan bestaat voor driekwart uit water,de rest zijn grotendeels koolhydraten.
Ik denk dat je "bananenpap" krijgt wanneer je ze in de magnetron doet.De bananen van de Chinees "Pisang Goreng" zijn makkelijk te maken,je hebt daarvoor wel een beslagje nodig.

Pisang Goreng:
Ingrediënten voor 4 personen:
* 100 gr. zelfrijzend bakmeel,
* 1 dl melk,
* 1 ei,
* 1 mespunt zout,
* 1 mespunt djahe,
* 4 bananen (het liefst niet helemaal rijp,maar het zal niet mislukken met rijpe bananen),
* 1.5 dl plantaardige olie,het liefst arachideolie,zonnebloemolie is ook goed,
* 2 eetl bruine suiker of poedersuiker.

Maak een beslag van het bakmeel,de melk,het ei,zout en de djahe.
Verhit de olie in bijvoorbeeld een wok.
Pel de bananen en snij ze in zowel de lengte als de breedte doormidden.
Dompel de bananen in het beslag en bak ze goudbruin in de hete olie,laat ze uitlekken op keukenpapier.
Bestrooi de bananen met de basterd- of poedersuiker.