Is het eten van tauge nu wel weer verantwoord

Is het nu weer veilig om tauge te eten en ook nog even over het gebruik van eiwit voor ,Haagse bluf,dit ivm samonella

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (6)

Het consumeren van tauge is in Nederland überhaupt niet riskant geweest. Dat gold alleen in de regio Hamburg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Het gaat om de hérkomst van de tauge. Niet de plek waar het geconsumeerd wordt, maar waar het gekweekt is!
Het is vooral gezond. Eet vooral taugé tomaat en komkomers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haagse bluf eet ik helaas niet meer, vanwege de rauwe eieren.

De taugé uit de winkel is oké. Lekker wokken en eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen
Je weet maar nooit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, je kunt gewoon taugé eten.
dat is verantwoord en niet gevaarlijk.
haagse bluf, of gerechten met rauwe eieren, da'ds een ander verhaal. salmonella ligt op de loer.
je kunt je eieren het best hard koken of bakken waarbij het eigeel stolt, dan is het okay.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gewoon tauge en komkommers enzo eten, het is telkens weer opnieuw gebeurd dat de media de boel weer op stelten zet!!
Je moet je niet zomaar gek door hun laten maken.
Ze praten over enkele doden die zijn gevallen, wat ''MOGELIJK'' de oorzaak is geweest van de tauge/komkommers.
Dat kwam dus omdat daar die EHEC op zat.
Maar je wil niet weten hoeveel mensen er dagelijks sterven aan verkoudheid/koorts/griep.
Dat is vele malen meer dan wat hier aan de hand is.

De media zoekt vaker gewoon ook iets om over te kunnen praten...anders is er geen nieuws meer.
Dus bedenken ze op een dag dat dit wel eens interessant kan zijn.