Is het mogelijk 3 verschillende gerechten tegelijk in de oven te plaatsen, of komen geuren en smaken dan in elkaar over?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
9.9K

Antwoorden (3)

gerechten eventueel afdekken, dan heb je zeker geen probleem, maar verder zal het ook wel meevallen. Hoewel ik een knoflookschotel niet bij een appeltaart zou zetten. Heteluchtovens schijnen heel goed te zijn wat betreft gelijktijdig klaarmaken van gerechten
anneliez
10 jaar geleden
Aardappels, (afbak) brood en groente kun je -mits het past :-)- naar mijn ervaring prima naast elkaar zetten. Vlees/vis of bijv. lasagna of moussaka kan een sterke geur afgeven en dat overbrengen of gaan lekken/borrelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voedsel wat sterk ruikt kan overslaan op ander voedsel in de koelkast. Waarschijnlijk komt dit door de luchtvochtigheid. Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar ik denk dat je hier in de oven weinig problemen mee zal hebben.