hoe weet ik of de beenham gaar is?

Nu heb ik bij X supermarkt een beenham gekocht van 600 gram voor in de oven, Qua bereiding staat er per 100 gram zolang in de oven op die temperatuur..
Maar hoe weet ik wanneer de beenham ''gaar'' is? (want ovens verschillen toch nog welis) - heb geen kerntermometer, en heb ook nog nooit eerder beenham gegeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
38.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
volgens mij is beenham al gaar, en hoef je het alleen nog maar te verwarmen
bamibal
10 jaar geleden
Nee, het vlees dat in de supermarkt als "beenham" verkocht wordt, is nog rauw.

Antwoorden (2)

Gewoon stukje Doorsnijden, als het mooi roze en egaal is is het gaar. De sappen moeten doorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwarm de oven voor op 180 graden Celcius
Strooi wat peper en zout op de beenham en leg deze in een ovenschaal of braadslee waarvan de bodem is ingesmeerd met 50 gr. boter of margarine.
Braad40 minuten op 180 graden celcius (halverwege een keer de ham omdraaien.
Daarna de been ham door garen op 120 graden celcius , gedurende 20 minuten.
Steek een metalen pen in het midden van het gebraad. Als deze heet aanvoeld en er doorzichtig vocht meekomt, is je vlees goed gebraden.