Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik bevroren vlees ontdooien in de airfryer?

Ik had beloofd dat om 17:00 het eten klaar zou staan, maar ik kom er net achter dat ik het vlees ben vergeten te ontdooien... Als je het in de airfryer gooit, smelt het bevroren laagje er dan niet vanzelf af? Of is dat gevaarlijk? Het gaat om een blok rundergehakt van 500 gram.

3 jaar geleden
in: Koken
17.2K
Utrecht
3 jaar geleden
Nee, dan bak je de buitenkant meteen.
Of in de magnetron (lage stand), óf op hoop van zegen direct in de pan en daarna kruiden/zout erbij.
Ritsuka
3 jaar geleden
Gewoon in de pan mikken en bakken, gaat prima
BarendV
3 jaar geleden
Wellicht een idee om het vlees in het vervolg plat in te vriezen. Zo kun je ze in een mum van tijd ontdooien of gelijk in de pan. https://youtu.be/r5-akBNZouM

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

NEEN, nooit doen. Wordt het droog en taai van met een leerachtige buitenkant. Het enige wat je kan doen is zeer voorzichtig in enkele stappen ontdooien in de magnetron (twee of drie keer met enkel minuten tussenpauze 5 minuten in de ontdooistand van 90 watt en dan een uur op kamertemperatuur laten komen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nee dat is echt niet goed voor je vlees het wordt dan echt niet te eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding