Wat gebruik je als je geen wokpan heb, maar toch hetzelfde effect wilt?

Ik heb koekenpannen in alle maten, een grote hapjespan maar geen wokpan. Wat heeft het meest gelijkwaardige effect??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
22.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
wat voor 'effect' wil je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry dit is inderdaad niet duidelijk. Ik wil spinazi in een aardappelschotel gebruiken, en in het recept staat dat ik de spinazi moet wokken.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
dan gebruik je een tientje om even een wokpan te halen zelfde effect
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp je reactie Itislenogwat, maar zo'n ding is vrij groot en ik heb en behoorlijk beperkte hoeveelheid aan ruimte in me keuken, dus ik prefereer als die kans mogelijk is liever iets anders, hetzij met hetzelfde effect. Kan dat niet, dan is dat mooi, heb ik het geprobeerd. Viridiflavus, dankjewel voor je reactie!

Het beste antwoord

Een wok pan maakt het makkelijker om alles te roeren, maar het effect komt van het vuur. Je moet een groot vuur hebben om op korte tijd veel energie af te geven aan de pan. Het is de bedoeling van wokken om zo snel mogelijk een bereiding te maken, dus veel warmte nodig. Het zal dus niet gaan om met een klein vuurtje en een wok pan te wokken. Andersom gaat het wel , met een gewone pan en een groot vuur kan men wel wokken.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klinkt inderdaad wel heel erg logisch, dat effect kan ik inderdaad hier in de keuken niet nabootsen aangezien ik geen enorme vlam heb, vergelijkbaar aan een die ruim om de pan heen glijdt ook. Dankjewel voor je duidelijke antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Gebruik dan de hapjespan, daarin kun je omscheppen en je maaltijd bewegen. Om te wokken heb je ruimte in je pan nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wilt spinazie wokken, maar dit kun je ook gewoon in een grote koekenpan doen.
Het gaat er om dat de verse spinazie slinkt, dus dit kun je ook in een koekenpan doen, alleen even in kleinere porties. Dus elke keer een handje in de pan, roeren tot het geslonken is, dan er weer uit scheppen en de volgende portie doen.
Ritsuka