Is bakingsoda langer houdbaar als je het in een afgesloten doosje doet ?

Op het pak stond dat de bakingsoda 1maand houdbaar was.
Ik heb alles in afgesloten doosjes gedaan, kan de baking soda nu langer houdbaar zijn ?
En hoeveel langer zou de baking soda dan houdbaar zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat als je een Baking Soda verpakking hebt geopend en niet alles direct gaat verbruiken, je de rest in een goed afgeloten bakje bewaard. Zodoende blijft de Baking Soda op z´n best en is dan zeer lang houdbaar.
Bij contact met de buitenlucht gaat (beetje bij beetje) de chemische reactie al plaatsvinden met het vocht in de omringende lucht. De Baking Soda wordt in contact met de lucht ook meer en meer klonterig door het vocht.
Nadat de volledige inhoud is omgezet door de chemische reacties, is de Baking Soda uitgewerkt en niet meer voor een tweede keer als zodanig bruikbaar.