Als ik de avond ervoor of 's morgens vroeg mijn aardappels schil voor het avondeten en zet ze onder water, gaan er dan vitamines verloren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klinkt vast wel ongeloofwaardig, maar mijn oma is er 93 mee geworden. Oké, in de oorlog at ze tulpenbollen en waren er geen aardappels, en de laatste 2 jaar werd er voor haar gekookt, dus die zijn er ook van af te trekken. Maar zij schilde ze 's morgens, onder het mom van: "regeren is vooruitzien." Zo had zij altijd haar zaakjes op orde en vooruit geregeld. Zelf lukt het me helaas niet, want daar heb ik 's morgen echt geen tijd voor. En dan noem ik dat helaas, want er is toch echt wel smaakverschil. Als ze een dagje in het water staan, smaken ze daarna veel lekkerder/smaakvoller dan als je ze schilt, kookt en direct moet eten. Tip: vraag het de aardappelboer op de markt! Toegevoegd na 1 minuut: ik bedoel maar: blijkbaar zwemmen de vitamines er niet uit.

Nee hoor, dat maakt geen enkel verschil! Toegevoegd na 40 minuten: Zorg alleen wel dat je ze in ruim water in een pan met deksel in de koelkast zet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100