Waarom varken in plaats van everzwijn?

Ik was voor kerst een goede maaltijd aan het voorbereiden en ontdekte dat er heerlijke gerechten zijn met vlees van het everzwijn. Als dat vlees zoveel beter en lekkerder is als gewoon varkensvlees hoe komt het dan dat er geen everzwijn fokkerijen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Everzwijn is wild, en heeft het ook niet met prijs te maken??

Het beste antwoord

Het antwoord is eenvoudig.
De smaak wat een wild zwijn zo speciaal maakt is puur om wat hij eet en hoeveel hij beweegt. In een varkensfokkerij zou het eenzijdige voer de smaak niet zo uit laten komen.
In de natuur bestaat zijn eten uit wat de biotoop waar het beest in leeft, hem bied. Dit bestaat hoofdzakelijk uit voor wat betreft plantaardig uit breedbladig gras, eikels en beukenootjes. Aas, (dode dieren) staat ook op zijn menu alsmede insekten emelten en wormpjes.
Wilde zwijnen hebben een krachtige wildsmaak die je moet leren waarderen.
Everzwijn moet je kopen bij een betrouwbare poelier.
Het mooiste is vrouwelijk wild tot 50 kg.
Niet dat andere gewichten minder zijn, maar een mannelijk beest, ouder dan 4 a 5 jaar is eigenlijk alleen nog maar geschikt voor de worst. Ik zou nog wel een paar pagina's door kunnen gaan over het wilde zwijn maar dat laat de beschikbare ruimte niet toe.

Toegevoegd na 56 seconden:
Op mijn avatar een afbeelding van een jong wild zwijn van c.a. 4 weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Everzwijn is wild!
En als die uit een fokkerij komen is het niet echt wild meer;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is gewoon een stuk scharrelvlees uit de vrije natuur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stuisvogel is ook wild maar daar zijn ook fokkerijen voor. Alleen voor het vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat proef je wel!