Waarom is pudding een moleculair gerecht?

Ik heb pudding naar kookles gebracht en me kokdocente zei dat pudding bij moleculair gerechten hoort. Thuis ben ik gaan zoeken wat een moleculair gerecht is, maar ik begrijp niet waarom pudding hierbij hoort.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

moleculaire gerechten staat voor gerechten die wat "wetenschappelijk" worden samengesteld, er word veel gelet op tecturen en vormen, verdikken geleren,drogen enzo
in "moleculaire"gerechten zit altijd iets van oftewel gelatine, agar agar, xantaangom
dus pudding en gelei horen hier zoizo tot
hopelijk helpt dit op je vraag