Alles hangt af hoelang je het spek bakt.
Als je het spek maar even in de pan legt zal er meer vet in het spek blijven dan wanneer je het spek volledig uitbakt.
Bij volledig uitgebakken spek is het achterblijvende vetgehalte maar enkele procenten, wat dan weer niet wil zeggen dat er helemaal geen vet meer achterblijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt varkensvlees en je hebt mager varkensvlees.
Je hebt een varkenshaas [mager] en buikspek [vet] ~ speklappen.
Je hebt mager spek en vet spek.
Je hebt mooie magere bacon [zoals ze in Engeland, Canada en de U.S.A. gebruiken] en je hebt [meest vet] ontbijtspek, zoals wij het hier eten.

Er bestaat ook nog bijvoorbeeld rundvlees of schapenvlees of kalfsvlees of lamsvlees met vet.

Antwoord:
1)Het ligt aan het soort vlees dat je gebruikt
en
2)of je het 30 seconden bakt of de spekjes hard uitbakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ jodokus
Je hebt gelijk maar de vraag gaat over hoe het zit met het achterblijvende vet in spek, niet in al dan niet mager vlees enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@WWDiver
Zou het dan ook niet dáárvan afhangen hoeveel % vet er achterblijft?
Minder vet in mager spek, kan er ook minder overblijven.