Wat kan ik doen om klontjes uit de hachee te halen?

Ik heb met mijn niet zo slimme hoofd bloem toegevoegd aan de hachee om het te binden, omdat de saus zo dun was. Ik las in het recept dat ik bloem moest toevoegen, was dit vergeten en deed dit dus terwijl de saus al een tijd aan het sudderen was. Niet zo slim, ik weet het. Ik heb de hachee gisteren gemaakt en ga de hachee zo opwarmen voor een stamppot. Is er nog een manier om de klontjes eruit te halen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
17.4K

Het beste antwoord

Eerst het vlees eruit halen. Dan de saus met een garde of elektrische mixer heel goed door kloppen. Eventueel met nog wat vocht erbij, en dat daarna weer laten inkoken. Dan het vlees er weer bij doen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dit werkte echt heel goed!

Andere antwoorden (1)

Klontjes: de saus door een zeef in een ander pannetje over doen, niet te hard wrijven in de zeef, anders druk je de klontjes er weer door.

Tegen klontjes: bloem, maizena of aardappelmeel glad roeren met koude vloeistof. Al roerend bij het kokende vocht gieten om te binden en blijven roeren tot het bindt.