Broodje warm vlees, welk kruidenmengsel?

Ik bestel wel eens een broodje warm vlees (rollade) met satesaus, maar welke kruiden worden daar op gedaan? Bij de Makro, DeliXL hebben ze van die grote emmers, en ik vermoed dat die daarvoor gebruikt worden. Wie heeft hier een recept voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Antwoorden (2)

Een echte, authentieke no-nonsense rollade maak je van niet al te mager varkensvlees (bij voorkeur nek of schouder, eventueel varkenslappen-ongeveer een kilo) en gekruid met alleen maar zout en zeer ruim zwarte peper (geen verse, echt die fijngemalen zwarte peper uit een potje). Beetje grove zelfgemalen peper erdoor voor de lekker kan geen kwaad ;-)

Rollade oprollen, opbinden, eventueel aanbraden , en als je geen spit hebt, (want gegrild is het lekkerst), gewoon langzaam garen in de oven. Af laten koelen, en in dunne plakjes snijden, liefst met de snijmachine want bij een broodje warm vlees is het het lekkers als het vlees heel dun gesneden is ; dat maakt heel veel uit voor het "mondgevoel".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
broodje warm vlees
Voor een broodje warm vlees heeft de slager verschillende smakelijke mogelijkheden. Je kunt kiezen uit: warme varkens- of kalfsfricandeau, warme lenderollade, magere bacon en zoals op deze foto warme beenham. Vaak wordt er een mosterd-honingsaus bijgeserveerd.
Ik heb er ook lang over gedaan.
Rolette kruiden,dat zijn rolladekruiden zonder zout,
het vlees is varkens nek of procureur of spiering z.N.
een pekelbad maken met 6% keuken zout,en het vlees injecteren op 2 tot 3 cm
afstand,dan het vlees ook in de pekel ong 10 uren
nog even in de koeling,met olie insmeren en in de oven 200 gr half uur of even uitproberen of in de grill ik heb de kruiden van Verstegen.je kunt ze online bestellen bij
natural spices in Mijdrecht,hele goede kruiden daar

Heerlijk,groeten Paul