Recept? Voor vakantie ( twee dagen een nacht)

Ik ga over een paar daagjes naar de Ardennen en ik moet voor mijn vader koken 's ochtens en savonds. Ik heb een gas pitje om het op te maken heeft iemand een idee? Oo en als iemand iets heeft wil diegenen dan ook zeggen wat ik hebben moet (bijv. Spek kaas enz.) alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (5)

stampot nasi macaroni soep

Toegevoegd na 1 minuut:
is van tevoren klaar te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja ik zoek meer echt iets wat ik daar maak
's Morgens sowieso spek en ei. Dat zal je wel weten ;).
's Avonds zou je braadaardappelen met een stuk vlees maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar een pitje hebt, zul het beste uit zijn met eenpansgerechten.

Die zijn er genoeg:

http://www.eenpansgerechten.nl/

Even klikken op wat je lekker lijkt - of jouw vader -
het recept uitprinten en daarmee naar de winkel voor de boodschappen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een site met eenpansgerechten.

Kan je ook nog vantevoren bedenken of je kip of gehakt wilt ofzo en wat het ongeveer mag kosten.

http://www.budgetkoken.be/eenpansgerechten/recepten-eenpansgerechten.php

Voor 's ochtends brood en beleg en melk
of yogurt met vruchten en muesli.

Voor 's avonds als toetje: een pak vla
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pilav is lekker en makkelijk. Dat is gekookte rijst waar je ketchup, ham (gewoon belegham, hoef je verder niks mee te doen) en een blik perziken doorheen doet. Op smaak brengen met peper en zout, en klaar is je eenpansmaaltijd!

En verder is macaroni met ham, kaas en een blikje tomatenpuree ook lekker, of een groentensoep (gewoon een blokje bouillon, zak soepgroenten en een blikje soepballetjes) met broodjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snipper 1 grote ui in grove snippers en bak ze met een geperste knoflookteen in wat olijfolie bruin. Kieper er een grote pot witte bonen in tomatensaus bij en roer alles goed om. Je kunt er nog wat ketchup bij doen als je meer saus wilt. Doe er een rookworst in plakjes bij en laat die mee warm worden. Je kunt er nog wat fijngesnipperde prei door doen, maar het hoeft niet. Ik doe het wel eens voor de kleur. Lekker met knapperig stokbrood en kruidenboter!

Ook lekker; Bak spekblokjes in een hapjespan knapperig, schep ze eruit en laat op keukenpapier uitlekken.
Bak ringetjes ui en 1 flinke prei in ringetjes in het bakvet, ca. 3 min, en voeg hier 1 blik capucijners en de spekjes bij. Peper en zout erbij en nog ca. 3 min. verwarmen. Als je wel een waterkoker hebt, kun je heet water in een pannetje doen en er 1 rookworst in wellen. Die leg je op de schotel als je gaat serveren. Neem een pot piccalilly en/of augurken mee voor erbij.

Of kook rijst en laat die afkoelen.
Verhit olie in een hapjespan (of wok als je die daar hebt)en bak 1 prei in ringetjes en 2 uien gesnipperd 2 min.
Doe hier 1 winterwortel in kleine blokjes bij en bak nog 4 min. Neem 1 zakje boemboe nasi goreng en doe dat erbij , samen met 150 ml. water. Laat alles zo'n 4 min. garen.
Doe de rijst _en die mag best koud zijn- erbij en 1 rookworst in plakken en roerbak nog 2 min. Je kunt er nog 1 eitje bij bakken om dit erbij te serveren op het bord.
Wel 1 zak kroepoek meenemen van thuis, is zo lekker erbij! De meeste vaders houden wel van zo'n pittige nasi, ook al is het 'hollandse nasi'. Je kunt natuurlijk ook hamblokjes nemen en meebakken i.p.v. rookworst, maar die worst maakt hem wel lekker pikant.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het voordeel is dat je een rookworst,1 blik of pot bonen/ capucijners, peper/zout, pakje rijst, zakje boemboe, zak kroepoek, 1 ui, 1 prei, vacuumpakje spekblokjes,1 wortel, pot augurk/piccalilly of what ever je uitkiest, allemaal mee kunt nemen en het is maar 1 boodschappentasje waarin niets snel bederven kan. Scheelt toch weer boodschappen doen en alles is snel klaar en toch voedzaam en lekker.
amc