Hoe krijg ik een Siemens stoomoven schoon nadat er groentenat in het rondje op de bodem is ingedroogd? Het stinkt zo!

Je mag groente in de gaatjesschalen in de stoomoven zetten. Oa wortel, broccoli, paprika. Had ik gedaan. Vervolgens 15min stomen. Ruikt de oven ineens heel erg. Ligt er onderin dus donkerbruin groentenat. Voorheen kon ik gewoon even met een spons er doorheen en bleef er alleen een irritant wittig waasje achter. Nu dus een donkere plek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Antwoorden (1)

Al eens geprobeerd met een door onze grootmoeders beproefd product: Soda.
Wat sodakristallen oplossen in warm water op de vlek aanbrengen en even laten inwerken. Naspoelen met water en dat zou het probleem kunnen oplossen.