moet je aardappelen schillen?

Soms krijg je in restaurants ongeschilde gekookte aardappelen. Zijn dat bijzondere rassen of kun je ieder soort ook ongeschild gekookt eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Het beste antwoord

elke soort aardappelen die oorspronkelijk in Nederland worden gekweekt kan je gewoon met schil opeten.
je moet ze wel altijd even afspoelen ook om het zand er vanaf te halen.
zitten er kleine knoestjes op dan kan je die er beter afsnijden want dat smaakt niet lekker.
als je de aardappelen gaat poffen MOET je de schil er omheen laten anders zakt hij in elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het ligt aan de schil, is die te dik dan is het niet lekker om hem ongeschild te eten. het gaat dus het beste met jonge (kriel)aardappelen. Verder moet je ook weten dat de aardappels niet bespoten zijn met kiemremmende middelen, want dan is het toch gezonder on de aardappel te schillen
anneliez
10 jaar geleden
het ligt aan de schil, is die te dik dan is het niet lekker om hem ongeschild te eten.
maar dan moet je hem wel goed wassen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aardappelen die net uit de grond komen zijn het beste geschikt, deze hebben een dunne schil. Daarbij moet je een aardappel goed wassen voor gebruik of geen vergif op spuiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vitaminen en smaak zitten bij aardappelen in de schil. Bij oude aardappelen is deze schil vaak wat taai geworden, en daarmee niet meer lekker. Je kunt van alle rassen de schil eten. Echter sommige rassen bewaren goed, en gebruik je dus bijna nooit in de schil, maar dat ligt dan niet aan het soort, maar aan de bewaartermijn.

Let wel op met groene plekken, snij die er altijd vanaf. Zitten stoffen in die niet goed zijn.