welke room moet ik gebruiken om goede slagroom te maken voor een spuitbus met gaspatronen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
8.3K

Antwoorden (4)

Gewoon de originele slagroom die in een klein bekertje zit en je in de supermarkt kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De room is gewone slagroom uit een bekertje. Veel belangrijker is de zoetstof. Je kunt vloeibare kopen (natrena) of suiker eerst oplossen en dan bij de room doen. Bij gewone suiker verstopt de spuitmond.
paulus811
10 jaar geleden
Sorry hoor maart echt goede slagroom maak je niet met een spuitbus maar met een klopper (voor iemand het vraagt: da's een garde) en een beetje geduld.
Op deze wijze gemaakte slagroom is echte slagroom. Het heet niet voor niets slagroom.
Met een spuitbus maak je een opgespoten toestand die binnen de kortste keren terug slap wordt en dan heb je een plasje gezoete room en verder niks.
Als je toch met zo een gasspuit aan de slag wil; het maakt niet uit welke room je gebruikt zolang het maar echte room is en niet "culinaire" of "light" room.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Hoe zou je dan mijn garde noemen? Ik klop niet maar druk 'm telkens naar beneden. Daardoor draait de veer op en dat zorgt ervoor dat de garde zichzelf daarna weer terug duwt in de originele stand. Door die beweging draaien de spaken in een snel tempo horizontaal door de vloeistof rond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik de mixer als ik echte slagroom wil.
Ik doe altijd 2 pakjes slagroom van Aldi in mijn spuitbus en zoet het eerst met 15 druppeltjes stevia, (zelf even proeven ) en dan schud ik het 2x 5 keer en heb je heerlijke slagroom..