Lukt het om pannenkoeken met kleurstof te maken?

Lukt het om pannenkoeken met kleurstof te maken? Of mislukken ze dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Kleurstoffen voor voedsel zijn erg geconcentreerd en je hebt er dus maar heel weinig van nodig. Het heeft daarom geen invloed op het wel of niet lukken van de pannenkoek.
Maar pannenkoeken bak je meestal bruin. Daarom zal het effect van de kleurstoffen gering zijn. Wel kun je proberen om de pannenkoeken op lage temperatuur te garen, zonder dat ze bruin kleuren.
bamibal
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ik zou ze niet lusten. De smaak wordt toch ook bepaald door de kleur?
Of is dat weer ouderwets.
Ik vond in Amerika die vieze roze en blauwe taarten ook walgelijk.
;)))

Andere antwoorden (3)

Probeer eens met wat rode bietensap
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een pannenkoek van maïsmeel met kerriepoeder wordt aanzienlijk geel.
Kunstmatige kleurstoffen zou ik niet gebruiken, tenzij de koeken duidelijk alleen voor decoratie zijn en niet voor consumptie.
Amadea
10 jaar geleden
Je kan het beste even naar zo'n indisch tokootje gaan, daar hebben ze heel veel natuurlijke kleurstoffen. Zo heb ik eens voor een kinderfeest blauwe pannenkoeken gebakken!