Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn goudranet appels goed voor cake?

Ik wi lgraag een appelcake maken, nu weet ik dat goudranet goed voor appeltaart is, maar zijn ze ook goed voor cake?
En ik sneed net 1 goudranet open en hijs een klein beetje ''groenig'' aan de zijkant, hoort dat bij de goudranet? of is hij dan nog een beetje onrijp?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
840
Amadea
10 jaar geleden
Nee, die zijn er te sappig voor. Lees http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/goudreinetten-appeltaart-bijv-granny-onderzoek.127396

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een goudreinette is prima voor in de cake, maar realiseer je wel dat hij snel tot moes kan gaan. Een groene schil of welke andere kleur ook, is kenmerkend voor deze appel. Als de pitten bruin zijn, is ie rijp. Overigens is de Jonagold nog altijd de beste appel voor in taarten, heb ik geleerd van een banketbakker. Maar eerlijk is eerlijk, ik doe elke appel die ik tegen kom in een taart of cake en alles smaakt prima. Gewoon doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding