zijn goudranet appels goed voor cake?

Ik wi lgraag een appelcake maken, nu weet ik dat goudranet goed voor appeltaart is, maar zijn ze ook goed voor cake?
En ik sneed net 1 goudranet open en hijs een klein beetje ''groenig'' aan de zijkant, hoort dat bij de goudranet? of is hij dan nog een beetje onrijp?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
Amadea
10 jaar geleden
Nee, die zijn er te sappig voor. Lees http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/goudreinetten-appeltaart-bijv-granny-onderzoek.127396

Antwoorden (1)

Een goudreinette is prima voor in de cake, maar realiseer je wel dat hij snel tot moes kan gaan. Een groene schil of welke andere kleur ook, is kenmerkend voor deze appel. Als de pitten bruin zijn, is ie rijp. Overigens is de Jonagold nog altijd de beste appel voor in taarten, heb ik geleerd van een banketbakker. Maar eerlijk is eerlijk, ik doe elke appel die ik tegen kom in een taart of cake en alles smaakt prima. Gewoon doen!