Kan je soepgroente ook gebruiken als groente voor de nasi of bami?

Of ontbreekt er dan iets aan wat persé in nasi of bami moet zitten om het de echte smaak te geven?

13 jaar geleden
in: Koken
17.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als student deed ik dit altijd, veel goedkoper en best binnen te houden ;)

Het beste antwoord

ja hoor dat gaat perfect
ik doe dit altijd alleen doe ik dan tijdens het wokken een eetlepen ketjap in de wok dan krijgt je groente een lekkere smaak
en je moet ze iets langer wokken dan de "originele" groenten die er speciaal voor gemaakt worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat kan best. In de soepgroenten zitten vaak wat simpelere groenten ( brocoli, bloemkool, paprika). Als je dat genoeg vind dan is het prima.
Ik doe in de nasi vaak soepgroente voor moeilijke eters, die lusten de groente die in een nasipakket zitten niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan prima.
Ik deed het vroeger altijd met soepgroente.
En dan zo'n zakje nasi- of bamikruiden er bij.
Volgens mij had je vroeger niet eens al die soorten voorgesneden bamigroente en nasigroente.

En wat is de echte smaak?
Iedere bami of nasi smaakt weer anders.
Dus jouw smaak is de echte smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat voor soepgroenten je hebt....

wat lekker is in de nasi/bami: prei, ui, paprika, wortel...dat zit meestal ook in soepgroenten...vaak zijn soepgroenten geblancheerd waardoor je ze niet moet bakken maar moet koken, dan zijn ze dus niet geschikt voor de nasi/bami!!

als de groenten rauw zijn dan kun je ze bakken..groenten zijn groenten...of het smaakt weet ik niet..nooit geprobeerd.
ik zou zeggen, waag een poging en marineer ze in nasi/bamimix.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat. Je kunt het ook voor de spaghettisaus gebruiken, de selderij geeft een heerlijk frisse smaak dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat uitstekend zelfs ; voor het grootste deel is het hetzelfde spul, alleen wat fijner gesneden.

Wat ik altijd nog wel lekker vind is dan extra een bakje taugé er bij. Dat moet sowieso op het laatste moment en liefst zelfs vrijwel rauw, en dat zit in bami/nassigroenten altijd helemaal door de rest heen gemengd. En juist verse , knapperige taugé maakt het helemaal af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik eigenlijk altijd of zo'n zakje soepgroenten of ik snijdt alles zelf. In de bamipaketten zit voor mij te veel kool, bovendien is de soepgroenten goedkoper. Ik doe er nog wel altijd een ui en een paprika bij in. Als de zakjes in de aanbieding zijn koop ik er altijd wat extra en doe ze in de diepvries. Als ik ze moet gebruiken gaan ze bevroren in de pan, werkt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan prima hoor, vooral als je er nog een zakje boemboe bami groente doordoet. Ik zou alleen de wittekool reepjes, het pepertje en tot slot de taugé
missen, maar dat is een kwestie van smaak.
amc
13 jaar geleden
Ja hoor, je kunt er zelfs stamppot van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en als extra kan je er aan het eind nog een hand vol verse koriander (blad) aan toevoegen, erg gezond ook!