Hoe bak je in een AFK broodbakmachine een lekker glutenvrij brood?

Ik kan in de gebruiksaanwijzing geen programma voor glutenvrij brood vinden. (dit moet namelijk maar 1x gekneed, en 1x rijzen, en vrij kort gebakken).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Tips voor lekkere toevoegingen zijn ook welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4K

Het beste antwoord

hier staan ook recepten voor glutenvrij brood
en glutenvrij brood met toevoegingen....
veel succes!
http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/17137-glutenvrij-brood.html

Toegevoegd na 11 minuten:
heb nog even verder gezocht ik lees hier op stand 5...kijk maar eens
http://www.coeliakieforum.nl/index.php?action=printpage;topic=9833.0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel mensen kunnen vanwege een allergie of intolerantie niet tegen gluten of tarwe. Op deze pagina vindt u een recept om lekker en eenvoudig glutenvrij brood te bakken. Er worden ook een aantal variaties gegeven, zodat het zeker niet eentonig wordt. Glutenvrij brood is nog nooit zo gevarieerd geweest! Aanvullend vindt u ook wat uitleg over wat minder gekende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glutenvrij brood uit de broodbakmachine

Ingrediënten:

Voor een broodbakmachine met een capaciteit van 500 gram meel

12 gram verse gist of 5 gram gedroogde gist
1 theelepel suiker
500 gram gemengd glutenvrij meel (bijv. boekweitmeel, maïsmeel en rijstemeel)
3 eetlepels olie of vloeibare margarine
10 gram zout
± 3 dl water

Bereiding:

Doe de gist onderin de bakvorm en strooi de suiker er over of doe de gist in het daarvoor bestemde vakje.
Strooi het glutenvrije meel in de bakvorm.
Voeg de olie of de margarine en het zout toe. Schenk als laatste het water er bij.
Stel de bakmachine in volgens de gebruiksaanwijzing.
Neem het gebakken brood uit de vorm en laat het op een rooster afkoelen.
Snijd het brood in sneetjes. Verpak het eventueel in porties in diepvrieszakjes en vries dit in.

Allergie info:

Voor het gebruik van margarine raadpleeg uw merkartikelenlijst of kijk op het etiket.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lees hier jou reactie,maar een glutenvrij brood moet lang bakken,ik dacht met het langste programma...een snelbakprogramma is niet geschik omdat je verse gist gebruikt bij glutenvrij...