Kan je met een staafmixer makkelijk van gedroogd fruit een gladde puree krijgen?

Bijvoorbeeld rozijnen, dadels of abrikozen. En zonder nog iets erdoor.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik wil het eerder gebruiken voor door deeg of beslag in plaats van suiker.
En als ik gedroogd fruit door mijn smoothies doe, wordt het wel goed gepureerd, maar ik weet niet of dat ook lukt met alleen rozijnen bijvoorbeeld.

Het beste antwoord

nee je zal er iets van yoghurt of kwark of wat fruitsap er bij moeten doen om een gladde puree/substantie te krijgen ,ook je staafmixer komt er zonder vocht niet echt door de gedroogde vruchten heen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je er niet gewoon water door doen dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja hoor er kan ook gewoon wat water bij geen grote plas maar een beetje zodat de staafmixer er makkelijk door kan met pureren

Andere antwoorden (2)

Het wordt wel glad maar een plakkerige massa vanwege de suikers, alleen geschikt om ergens in te doen als bv taartvulling, niet om zo te consumeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee het is ook niet de bedoeling dat ik het los op ga eten
Nee, voor een puree heb je toch wel wat vocht nodig. Droge producten vermaal je tot stof.