In de supermarkt kun je 'popkornmais' kopen. Je hebt versies voor in de magnetron (erg makkelijk) en in de pan. Bereidingswijze staat op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de supermarkt en koop een zakje "popcorn mais) zijn vaak doorzichtige zakjes met een hoop gele korrels erin.

Neem een pan met deksel, doe hier een klein laagje (echt klein laagje) olie in, de popcorn-mais mag niet helemaal onder de olie erin. Verhit de pan met olie, als je het een beetje warm hebt gemaakt gooi je de popcornmais erbij en dan wacht je tot het gaat poppen, eerst langzaam dan wat sneller dan weer langzaam, als het poppen langzamer is geworden, pan open, en voila popcorn.

Je kan hier wat zout of basterdsuiker op doen.

Let op dat je niet teveel popcornmais erin gooit, de kans op aanbranden van gepopte popcorn is dan groter voordat al je korrels zijn uitgepopt, eerst uitproberen met een beetje, dan kan je altijd nog wat meer er in een keer in doen.

Er is ook magnetron popcorn te koop, dan heb je een gesloten zak die je in de magnetron kan leggen. Stuk makkelijker, zit dan volgens mij ook al een smaakje aan.
13 jaar geleden
Op heeeeel veel verschillende manieren, achja, niet zoveel.

Met magnetronzakjes.
En popcornmais, zoals hierboven vermeld.
Doe de popcornmais in een pannetje met een dekseltje erop, kijk af en toe hoe ver het al is.
En draag een veiligheidsbril (uit ervaring).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn 2 mogelijkheden.

Of je koopt in de winkel een zakje maiskorrels met suiker of zout naar gelang je voorkeur die je gewoon in de microgolf kunt laten ploffen. Gebruiksaanwijziging staat zeker op het zakje.

Of je koopt in de winkel maiskorrels. Laat olie heet worden in een pan of pot. Als de olie heet is, doe jer een handvol maiskorrels in de pan. Zet er een deksel op (eventueel doorzichtig dan kun je het proces goed volgen) en wacht tot de maiskorrels beginnen te ploffen. Schud regelmatig met de pot/pan zodat de korrels niet aanbranden. Daarna kun je er naar believen suiker of zout bijdoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens in de supermarkt. Je kunt pofmais kopen en dan in de magnetron opwarmen. Kijk eens naar de link.