Wat te doen.

je man lief heeft gisteren boodschappen gedaan omdat jij in het theater een voorstelling had. jij die altijd weet wat te kopen bij spaghetti.
hij die zijn best heeft gedaan alles te onthouden.
nu is hij dus thuis gekomen zonder de saus, wel gehakt wel spaghetti. nu wil ik acuut weten wat ik ipv saus bij die spaghetti kan doen anders rij ik weer naar de snackbar en dat vinden mijn dijen niet goed.
helluupp

edit
jullie zijn geweldig +1 voor allen.
het is basilicum met cherry tomaatjes olijfolie en knoflook geworden dankzij jullie allemaal geweldig gegeten.
ook bedankt namens mijn dijen. en zoon want met zijn anderhalf eet hij nog geen broodjes gezond.
xxx

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
Antoni
14 jaar geleden
Met een beetje geluk heb je straks meer dan 20 spaghettirecepten zonder saus.... Het waren er na een half uur al 11! In ieder geval: smakelijk eten!

Het beste antwoord

Kruidenkaas als basis voor een saus.
Tomatenpuree met boullion en kruiden als bascilicum en oregano.

Zelf maar even googlen hoe die te maken.

Toegevoegd op 14-06-2009 16:29:16
Brocolli of andere kool is lekker als toevoeging.
Met uien en knoflook erbij voor de smaak.

Toegevoegd op 14-06-2009 16:32:20
Tomatensaus (ingrediënten)
3 kg. tomaten (tomatenpuree kan ook)
4 uienUi
6 teentjes knoflookKnoflook
500 ml. rode wijn
100 gr. basilicumBasilicum
25 ml. olijfolieOlijfolie
25 gr. roomboter
PeperPeper en zout.Zout
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ingedikte tomatensoep !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je boursin of paturain in huis? Ik heb altijd een bakje paturain light staan, en dat is heerlijk om op het laatst, met het vuur al uit, door de groente-vlees mix te scheppen. Echt lekker en hartstikke goed voor je heupen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je wel naar de snackbar gaan! Je hoeft geen vette hap te kopen, maar een broodje gezond! En dan eet je morgen spaghetti!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ren naar de buren en kijk ze lief aan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zul je net zien, dat zij het ook niet in huis hebben! ;-)
ketchup...evt haal je bij de snackbar enkel een bakje ketchup en met wat kruiden maak je zo pasta saus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder saus kan Spaghetti ook lekker zijn.

Of je haalt gewoon nog een potje saus bij de AH. Sommige zijn tegenwoordig ook open op Zondag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij was dicht en anders moest er 60 km gereden worden voor saus
Braad het gehakt met een ui en wat kruiden die je in huis hebt.
Doe er dan wat bloem doorheen,laat even garen en doe er zoveel melk in,tot je een gebonden saus hebt.
Even laten koken.Heb je room staan doe er dan een scheutje bij.
Op smaak maken met zout/peper/nootmuskaat.
Een imitatie spaghettiCarbonara
Heb je nog wat doperwten staan,ook erbij en de geraspte kaas niet vergeten.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-tomatenpuree (verdund met water/bouillon)
-gepelde tomaten uit blik
-verse tomaten

Of je maakt een kaassausje met een willekeurige zachte kaassoort, of een bechamelsaus (vooral lekker met champignons en broccoli)

Wat ook lekker is, is pasta met gegrilde groenten uit de oven.. snijd alles (paprika, prie, courgette, champignons, whatever) in redelijk grote stukken, gooi er wat balsamico en kruiden overheen, 20 minuten in een hete oven.. Ook lekker zonder saus dus..

Succes iig!

Toegevoegd op 14-06-2009 16:43:20
eh prie is natuurlijk prei..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een saus-loze spaghetti

Kneed het gehakt met wat paneermeel, een ei, oregano en peper en zout naar smaak. Maak er kleine balletjes van en bak die een kwartiertje in olie, keer ze af en toe. Voeg eventueel een ui of andere groenten toe als je die in huis hebt. Klein beetje bloem erbij doen, wat melk of bouillon en iets laten indikken. Kook de pasta al dente. Schep de gehaktballetjes erop en bestrooi met kaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
potje pesto !

zelfs zonder gehakt lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Olijfolie alleen al kun je zoveel mee. Gehakt, uitjes optioneel knoflook en zwarte peper, eventueel balsamico lekker laten inkoken. met een beetje extra olie. Spaghetti koken en er doorheen draaien. Lekker hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je knoflook en olijfolie in huis hebt dan maak je gewoon spaghetti al aglio e olio.

http://www.iensrecepten.nl/recept/pasta/spaghetti/spaghetti-con-aglio-e-olio