kan je saus uit een pakje invriezen

kan ik de saus die ik uit een pakje heb (dus gemaakt van poeder en melk) invriezen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
8.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je moet kiezen tussen proberen of weggooien, zou ik het proberen.

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan, ik doe het zo vaak. In een luchtdicht doosje en hup in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja je kunt alles invriezen, of het dan nog te eten is weet ik niet;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
*Groene pepersaus ijsje uit vriezer pakt* ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jakkes;-)
Je kunt de saus zonder problemen invriezen In een plastic bakje goed afgesloten invriezen.
Na ontdooien opwarmen , goed doorroeren en eventueel wat room toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SAUZEN etc laten zich vaak maar een keer invriezen, uitgaande van eetbaarheid daarna.
Dat komt omdat tijdens de eerste keer invriezen de scherpe ijskristallen de cellen waaruit het voedsel bestaat, lekprikken.
Vries je het daarna nogmaals in, dan krijgt het een nare smaak , omdat de cellen zich opgelost hebben en er dan andere processen mee kunnen spelen, zoals koude minnende bacterien die zich ook in de koelkast kunnen vermeerderen. Bij ongeveer -20 graden staat de vermenigvuldiging van deze bacterien vrijwel stil.
Bij het ontdooien echter gaan ze weer hard aan de slag om je sausje te verpesten.
Dus EEN keer invriezen is maximaal.
Omdat je je saus uit melk en droogproducten gemaakt hebt, kan het dus goed gaan, bovenstaande in acht genomen.
Wel zo snel mogelijk invriezen, juist tijdens de warme perioden ontwikkelen zich immers de bacterien.
Het ontdooien kan het best met een magnetron.
In deze dooifase onstaan immers nog meer bacterien.
Door de magnetron in te zetten, maak je de periode dat bederf optreedt veel korter.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag hartige sauzen niet invriezen. Wel kun je de basissauzen in kleine hoeveelheden invriezen. Verder mag je alleen vers voedsel in vriezen, dat daarvoor geschikt is. En maar één keer. Lees de handleiding die bij je vriezer is geleverd, daar staan heel nuttige wenken in. B.v. kalfsvlees is niet zo geschikt om in te vriezen vanwege het hoge watergehalte. het vlees schijnt na ontdooien taai te worden. Ook levensmiddelen die kruiden bevatten moet je eigenlijk niet invriezen (bepaalde sauzen, of gekuid vlees). Zie voor meer inf bijgevoegde sites. Eet smakelijk. Voor mij wordt het vanavond zuurkool (ook niet invriezen ha, ha).