Ik zoek leuke recepten voor een paas-picknick, wie heeft er tips?

Als het weer meezit gaan we met pasen met een groep picknicken. Heeft iemand nog leuke tips en recepten wat we mee kunnen nemen? Ik denk zelf aan o.a. stokbroodjes, kaasplankje en lekkere bubbelwijn.
En nu maar hopen dat het zonnetje zal schijnen!

Als aanvulling van de vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/binnenkort-bootje-varen-picknicken-mee.46267

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Tramezzini's lekkere korstloze boterhammetjes die je mooi kan voorbereiden. Op Internet kan je diverse recepten vinden. Denk aan beleg zoals tonijn, crabsalade, eiersalade, Geitenkaat met gegrilde aubergines, Gerookte ham etcetera. Lekker met prosecco, wiite wijn. In de groothandel (sligro) kan je grote plakken brood krijgen (diepvries) waardoor je simpel de lekkerste Tramezzini's maakt. TIP Verpak ze per stuk in plastic folie dan blijven ze het langst vers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk om een 'beste antwoord' te kiezen!
Maar deze spreekt me erg aan, en ook het gevulde brood van Loenie. De andere tips zijn ook zeer waardevol, ik een lijstje maken met tips uit de antwoorden.
Dank!

Andere antwoorden (5)

Gevuld Italiaans brood!

Neem een grote Italiaanse bol en snij boven het kapje eraf. Hol het brood uit tot ongeveer 3 cm van de rand.
Vul het brood met een lekker pittig mengsel. B.v. gehakt, uien, aubergine, tomaat, enz. Druk het goed aan en leg de kap er weer op. Laat een tijdje in de koelkast staan.
De volgende dag kun je er lekkere plakken van snijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met de vulling kun je eindeloos variëren. Je kunt er ook rauwkost met gekookte eieren in doen.
Of zalm met kruidenkaas, dille en paprika.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ook per persoon een klein bolletje maken, maar een groot brood is altijd leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het vanaf de grond best wel koud op kan trekken, zou ik warme, drinkbare soep meenemen : een geurige groentensoep of een pittige, kruidige tomatensoep in een thermoskan. Voor bij je kaasplankje natuurlijk druiven en gemengde noten, hardgekookte paaseieren met wat zout (natuurlijk !!) , en iets toetjesachtigs-zoet : chocolademousse, bijv.
Vergeet niet een paar vochtige washandjes in een plastic zakje mee te nemen : altijd erg handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rozijnenbroodjes

- 250 milliliter melk
- 1 theelepel suiker
- ca. 40 gram verse gist
- 125 gram rozijnen
- 500 gram + een beetje bloem
- 250 gram zachte boter
- 2 eieren (kamertemperatuur)
- 2 eidooiers
- 1 eetlepel slagroom
- bakpapier

Verwarm de melk met de suiker totdat deze lauwwarm is. Brokkel hierin de gist en los hem op.
Laat 5-10 minuten staan.
Was de rozijnen en laat ze uitlekken.
Kneed 500 gram bloem met de boter, de eieren en de gistmelk tot een glad deeg.
Meng de rozijnen erdoor. Laat het deeg afgedekt rijzen op een warme plek 45-60 minuten.
Kneed het deeg nogmaals kort door en rol het 2-3 cm dik uit. Steek er met een glas of kookring (7-8 cm doorsnede) ca. 16 rondjes uit en leg ze voorzichtig op 2 met bakpapier beklede bakplaten. Laat ze nog een keer 20-30 minuten afgedekt rijzen op een warme plek.
Roer de eidooiers en de slagroom door elkaar en bestrijk de broodjes ermee.
Bak de broodjes op de bakplaten na elkaar ca. 20 minuten goudbruin in een voorverwarmde oven op 200 graden C.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een koude pastasalade met zwarte olijven, basilicum en zongedroogde tomaten? Of misschien bagels met heerlijke roomkaas, pesto of zalm. Zware chocolademousse met frambozen als toetje, of aardbeien uit het handje... Wat ook onwijs hip is BBQ-en in de open lucht. Haal bij bijvoorbeeld Xenos of BLOKKER twee weggooi BBQ’s en je bent verzekerd van heerlijk eten. Als drankje kun je zelf aan de slag gaan met het maken van fruitcocktails, maar een fris zonnige rosé of bier (of rosébier) doet het natuurlijk altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou als je met kinderen bent kun je die eieren laten versieren.
eieren kun je meenemen, spelletjes, bolletjes en allerlei soorten beleg, croissants, en drinken limonade koffie thee in een termoskan, en paashaasjes van chocolade das best grappig.
ik hoop dat je hier iets mee kunt, het is misschien niet wat je zoekt maar het is best grappig.
veel sucses met je picknik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!