Kan ik 'rijst meel' vervangen door een ander soort meel?

In een recept voor suikervrij bananenbrood, de helft is gewone bloem en de andere helft rijst meel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
27.9K

Antwoorden (2)

Maizena kan heel goed als vervanging, bij vele baksels is dat heel goed te doen. Een beetje bijzonder, met griesmeel kan het ook ( uiteraard griesmeel zonder een of ander smaakje). Je kunt natuurlijk ook gewoon helemaal bloem gebruiken, dan wordt het brood wel iets zwaarder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou heel goed amandelmeel kunnen nemen.
Heel lekker is een mengsel van;
200 gr. amandelmeel, 50 gr. boekweitmeel, 2 eieren, 1 tl. appelazijn, 1 tl. zuiveringszout,2 tl. kardemom, 1 tl. kaneel en ivm het suikervrije 1 mespuntje stevia.
Alle ingrediënten in een kom, geprakte bananen (3 st.) erbij en alles met je handen kneden of kort met een lepel roeren tot een goed beslag. Dan in een cakeblik doen en zo'n 35 min. bakken. Dit is dan een glutenvrij, suikervrij en zuivelvrij recept.

Aangezien je wel gewone bloem gebruikt neem ik aan dat je niet gevoelig voor gluten bent. Je zou dan het boekweitmeel door gewone tarwebloem kunnen vervangen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zelfs havermout kan je gebruiken ipv. rijstmeel.
Je kunt natuurlijk ook een pakje Molenaars kindermeel kopen. Dat is een fijne soort rijstebloem.
amc