Iets lekkers en makkelijks, vegetarisch, liefst veganistisch voor een picknick van 30 personen, iemand suggesties?

Wat ik in ieder geval doe, biologisch:
afbreekbrood, kadetjes, ziet er prachtig uit.
knoflookboter
eigengemaakt sap en vruchtenmoes
humus, olijven
komkommer-tomatensalade.

Wat zou er nog leuk, lekker en makkelijk te maken bij kunnen, in ieder geval vegetarisch, maar helemaal plantaardig zou nog fijner zijn.

Ben benieuwd:-)

Toegevoegd na 6 dagen:
ach zo streng ben ik niet, ben niet veganistisch, maar veel staat me aan. T gaat ook niet lukken, maar wel bijv gebakken plakjes tahoe. En later op de dag vegaterische, deels veganistische bbq. Ja dat kan!
bijv gevulde portobellos, gegrilde groentes (uit eigen tuin), pof aardappelen. Maar ook tortilla en quiche
En nu t weer nog, door hevig onweer wakker geworden en kan niet meer slapen, krijg morgen 30 mensen op de picknick en daar komen later nog 15 a 20 mensen bij voor de bbq....Ben wel goed voorbereid..

Toegevoegd na 6 dagen:
ach zo streng ben ik niet, ben niet veganistisch, maar veel staat me aan. T gaat ook niet lukken, maar wel bijv gebakken plakjes tahoe. En later op de dag vegaterische, deels veganistische bbq. Ja dat kan!
bijv gevulde portobellos, gegrilde groentes (uit eigen tuin), pof aardappelen. Maar ook tortilla en quiche
En nu t weer nog, door hevig onweer wakker geworden en kan niet meer slapen, krijg morgen 30 mensen op de picknick en daar komen later nog 15 a 20 mensen bij voor de bbq....Ben wel goed voorbereid..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Wij hebben iets dergelijks gedaan in de Efteling. Voor een groep van meer dan 20 personen. Een bolderkar met eten en drinken mee. Iedereen vond dit veel leuker dan een terras. (dat lukt toch niet met zo'n grote groep.) Behalve de wraps met zalm (wij eten geen vlees wel vis) was alles nog verpakt maar wel voorbereid. Wij zijn wat eerder naar de afgesproken plek gegaan om alvast een begin te maken. En toen het druk werd waren er voldoende mensen die wilde meehelpen.
We hadden allerlei soorten brood en broodjes, enkele soorten kaas, hele dunne plakjes komkommer en tomaat, bieslook, geblanceerde groene aspergepunten, hard gekookte eieren, kleine pakjes hagelslag en jam, de al genoemde zalmwraps, muesli- en krentebolletjes, als smeersel: mengsel van crême fraiche, mayo + citroenrasp, natuurlijk halvarine en roomboter enzovoorts.
Door de aspergepunten, bieslook, tomaat, komkommer, nepkaviaar enzo zien de broodjes er net wat mooier uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk idee!, kruiden heb ik groeien en mayo + citrusrasp + knoflook is zalig idd. Dan smokkel ik hier even:-)
Wraps is toch nog een heel karweitje, dus dat zie ik wel even:=)

Andere antwoorden (4)

fruitspiesjes, flensjes gevuld met fruit en room of custard, wraps met avocado, sla, tomaat, ui en groene kruiden.
aardappelsalade, pastasalade, couscoussalade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
room mogen veganisten niet hebben ; is van melk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fruitspiesjes zijn heerlijk daarom +
Pissaladiere, kan warm en koud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn 'keuken' is het niet (vindt vegetarisch al een hele uitdaging ;-) ) maar het beste kun je denk ik te rade bij mensen die ervaring hebben met dit soort keuken.

In de link een overzichtje van hapjes voor een veganistische picknick, met op de site zelf nog een heleboel andere recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou nou eens op met dat kinderachtige gemin, of zeg wat er mis mee is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap ik ook niet, lijkt een prima link. Zeker iemand die tegen veganistisch is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och, ik ben er ook gene liefhebber van, maar ieder zijn ding, toch ? En als je voor zoveel mensen eten moet organiseren, kun je tegenwoordig maar beter met alle fratsen rekening houden. Met veganistisch eten weet je één ding zeker : dan kunnen alleen de honden en katten niet mee-eten. Maar verder echt iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha! En het mooie is; je doet er geen vlieg kwaad mee! Overigens wil ik het zelf, niet ivm gasten. Ik zie t als een uitdaging om zonder dierenleed ook iets lekkers te kunnen maken. De hele bio-industrie staat me tegen. Als tussen oplossing gebruik ik zo min mogelijk vlees en vis en iets meer kaas, mayo, zuivel. En dat dan biologisch.
Wat dacht je van croissantjes met jam!! Mmmm ik vind dat heerlijk, en het hoort eigenlijk wel bij mijn beeld van een picknick hihi.

Super leuk trouwens dat jullie dat gaan doen!
Je kunt ook, een pasta maken van avocado, en dan maischips, oftewel tortilla's er bij om te dippen. Gezond & lekker!

Veel plezier!