Wat doet wortel in b.v. championsaus ?

Ik maak de saus altijd op basis van boter, bloem en bouillon. Nu kwam ik een recept tegen waarin wortel tijdens de bereiding van de bouillon wordt toegevoegd.
Wat voegt de wortel toe en hoe pas ik dit toe ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoort er normaal niet in volgens mij. Dus kan alleen voor de smaak zijn denk ik. Kwestie van proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat toevallig het recept in de december-allerhande? Ik keek van dit recept een beetje raar op omdat de ingredienten naar mijn idee niet lang genoeg moeten garen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen, weet het niet meer precies, vandaar de vraag.
Dacht zelf ook aan een zoetje of binding (na zeven), maar kan het nergens vinden.
Vraag me ook af wat de kleuring doet (oranje?)

Het beste antwoord

Dit zorgt voor een zoete smaak in het geheel. Laat het lang genoeg trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt peen/wortel, als dat zo is misschien de kleur/oranje geeft een mooi kleurig sausje....