Mag je spruitjes nog eens opwarmen?

Ik heb vandaag een eenpansmaaltijd gemaakt met spruiten. Er was genoeg van over om nog een keer van te eten, maar ineens bedacht ik me dat ik wel eens gehoord heb dat je groene groenten niet een tweede keer mag opwarmen. Is dat zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
47.1K

Het beste antwoord

Dat werd vroeger over spinazie beweerd, maar diegene die dat onderzoek ooit heeft gedaan had zich vergist. Na nog een onderzoek bleek dat de hoeveelheid nitriet dat na opwarmend vrijkomt zo minimaal is, dat het absoluut geen kwaad kan. Je kunt spruitjes dus gewoon opwarmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als ik wat eten over heb van de vorige dag,dan neem ik dat altijd mee naar mijn werk,en warm het daar op in de magnetron.
En vaak ook spruitjes,en heb er nog nooit wat van gemerkt dat het slecht voor je is.
Wat anders is het met spinazie,dat moet je nooit opwarmen heb ik gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat over spinazie is achterhaald. Je krijgt er overigens wel de schijterij van, zo blijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan toch maar beter niet opwarmen,die spinazie dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad spruitjes kan je opwarmen +
Natuurlijk kun je ze weer opwarmen, alleen het vitaminegehalte is behoorlijk teruggelopen.
Je kunt de volgende dag er een lekker stampotje van maken, met spekblokjes.
Doen wij ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Het zijn vooral postelein en spinazie waar nitraat omgezet wordt in nitriet, maar als je het niet elke dag doet is het niet schadelijk.Ik neem aan dat je niet dagelijks groene nitraatrijke groenten opwarmt, dus geen probleem. Wist je trouwens dat een likje sambal heel lekker is bij spruitjes? Kan je het ook wat anders laten smaken de tweede dag.
amc
14 jaar geleden
Ja , hoor je mag rustig dit opwarmen. Daar is geen enkele reden voor om niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt gerust je spruitjes weer lekker opwarmen. Als je ze opwarmt in de magnetron de volgende een klein beetje vocht erbij zodat ze niet uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je rustig doen hoor,op dagen dat mn vriend er nt is warm ik de volgende dag ook wel eens iets op,behalve spinazie van huis meegekregen dat dat slecht is ,alhoewel sommige zeggen dat,dat rustig kan. Maar ik neem maar t zekere voor t ontzekere.