wie heeft recept gestoofde konijnenbout met pruimensaus uit delicious van september 2009?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Gestoofde konijnenbout met pruimensaus uit Delicious

Wild, Hoofdgerecht, 4 personen, Voorbereidingstijd 20 minuten, Bereidingstijd 95 minuten, Frans

Ingrediënten:
4 Tamme konijnebouten
1 tl paprikapoeder
1 snufje kaneel
1 snufje gemalen chilipoeder
8 draadjes saffraan
150 gram roomboter
1 ui in ringen
1 winterwortel in dikke repen
1/2 prei in ringen
150 gram gedroogde pruimen
150 ml vleesfond
1 el tomatenpuree
1 teen knoflook gehakt
200 ml rode wijn
2 laurierblaadjes

Bereiden:

Over voorverwarmen op 180 graden

1.Bestrooi de konijnenbouten met zout, peper, kaneel, chilipoeder, paprikpoeder en saffraan

2. Verhit de boter in een Creusetpan en braad bouten rondom bruin

3. Neem de bouten uit de pan en bak de ui glazig en goudbruin. Voeg bouten weer toe

4. Voeg wortel, prei, pruimen, tomatenpuree en knoflook toe. Bak 1 minuut en blus af met de rode wijn en de vleesfond

5. Voeg de laurier toe en doe de pan in de oven. Ca. 1,5 uur

6. Haal de bouten er even uit en laat het vocht op het fornuis inkoken tot hij iets gebonden is.

Bronvermelding

Delicious/Pastis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dudemeister
11 jaar geleden
als dit recept niet de juiste is kan ik het juiste ff opzoeken voor je
ik heb ze nog ergens liggen die ouwe mags. Laat maar weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor het snelle antwoord!