In welke recepten kun je koekjes zoals amandelkransjes gebruiken?

Koekjes over,wil ze niet weggooien

11 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel je hebt maar misschien voor arretjescake?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkruimelen met gesmolten boter en je hebt een taart bodem. Voor bv kwarktaart
flyingcrow
11 jaar geleden
allemaal bedankt voor de tips!

Het beste antwoord

Je kunt er spoorpunten van maken. Is typisch Utrechts. Deze spoorpunten zijn ontstaan in de crisisjaren. Het was opveegsel van brood en koekkruim.

Bereidingstijd: 20-30 minuten Keuken: Nederlandse keuken Smaak: Zoet Techniek: N.v.t. Soort gerecht: Tussendoortje Uit eigen keuken: Nee (i)

Ingrediënten:

100 gram broodkruim, 100 gram koekkruim, 3 lepels honing.

Bereidingswijze:

Meng het broodkruim met de honing en het koekkruim door elkaar. Doe het geheel in in ronde taartvorm. Druk het geheel goed aan, en zet het onder druk, door er bijvoorbeeld een pan met water op te zetten. Snij er punten van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Een goed en simpel idee,ga ik beslist uitproberen!

Andere antwoorden (2)

Je kunt ze fijnmaken, met gesmolten boter vermengen en als bodem in een springvorm uitdrukken. Lekker om er een cheese-cake/kwarktaart van te maken.
Ze zijn sowieso lekker als kruimels om bijv. over toetjes te strooien, zoals ijs of een pudding/yoghurt/fruit mengsel. Kan bij alle soorten toetjes.
amc
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Bedankt, weer een paar goeie tips erbij
Maak er krokant ijs mee, gaat als volgt. Neem een bak vanille roomijs, doe deze alvorens te gebruiken in de vriezer. verkruimel de koekjes door ze in een plasticzak te stoppen en er op te slaan, bijvoorbeeld met deegroller. Doe de kruimels op een bord; neem het ijs met bijv een ijslepel uit de ijsbak, maak er vluchtig een bolletje van, rol dit door de koekkruimels, serveer op een bord met vruchtjes/ fruit/ slagroom. Klaar en lekker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Weer een leuke tip!