Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk voeding veroorzaakt slijm?

Wat voor voeding veroorzaakt slijm.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
13.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
bij mij altijd melkproducten en chocolade, als ik grieperig ben moet ik dat echt niet eten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

In ieder geval melk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voeding veroorzaakt niet perse slijm, je slijmvlies in je lichaam doet dit.
Bacterien in voeding kan wel de productie verhogen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral (zoete) melkproducten zoals melk, chocolademelk, pap en vla kunnen slijmvorming veroorzaken.
Ook chocolade kan slijmvorming veroorzaken. De slijmvorming verschilt per persoon.

Slijmvorming verminderen
Zure melkproducten veroorzaken veel minder slijmvorming. Als u zoete melkproducten vervangt door zure melkproducten, zoals karnemelk, yoghurt of biogarde, kunnen uw klachten van slijmvorming verminderen.

Zure vruchtensappen zoals jus d'orange, citroensap en ananassap werken slijmoplossend. Ook bier, rode wijn, spa rood en kamillethee werken slijmoplossend. U kunt deze dranken bij of na de maaltijd drinken of er mee spoelen.
Bij slijmvorming is het aan te raden na de maaltijd uw mond te spoelen.

Belangrijk
Laat niet zomaar alle melkproducten uit uw voeding weg! Dan kunt u een tekort aan calcium, vitamine B2 en
vitamine D krijgen. Dagelijks heeft u minstens twee porties (=300 cc) (zure) melkproducten nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in ´t kort zuivel, melk, kaas, karnemelk kan wel.
ik heb astma en veel last hiervan. toch is het ook persoonlijk.
zelfs van een dropje kan ik door slijmvorming last krijgen.
en let op alles waar je dus een beetje melk door doet, is riskant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat geen enkel wetenschappelijk bewijs voor een relatie tussen bepaalde voeding en slijm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding