Magere yoghurt met diepvries vruchten. Hoe krijg ik de smaak zoeter?

Ik doe yoghurt in de blender met aardbei of framboos uit de diepvries. Toch is het nog wat zuur. Wat kan ik er aan toevoegen? Suiker kan maar wil het zo gezond mogelijk houden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zoet smoothies of met banaan, of met zoetstof. Vloeibaar of poederzoet.

Antwoorden (9)

Je kunt nog wat meer fruit toevoegen dat flink rijp is.
Wortelen zijn ook verbazend lekker in een smoothie, en zijn ook zoet.
Je kunt ook een beetje honing erdoorheen doen.

Smoothies met vers fruit werken vaak beter dan diepvriesfruit. Ik vind zelf dat diepvriesfruit soms wat waterig is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt dat het waterig is. Ik ga het eens proberen. Bedankt
Als je er een rijpe banaan bij doet, zal de smaak zoeter worden. En een banaan kan prima in combinatie met aardbeien en frambozen. Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de tip!
Honing????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de tip
als je, zoals ik amper suiker of zoetstof gebruikt, kan je in zo'n geval wel een beetje zoetstof er in doen, zelfs een beetje suiker af en toe is niet vreselijk erg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar als ik dan eens gezond doe..... Dan helemaal gezond ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in dat geval, als je geen last hebt van overgewicht of suiker (diabetes) kan je er honing bij doen, is er lekker, maar daar ben ik ook erg "zuinig" mee.
Mijn advies is stevia gebruiken. vele malen zoeter dan suiker dus voorzichtig gebruiken. stevia is er vloeibaar en in vaste vorm. Het bevat geen (of weinig?) calorieën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een antwoord geeft, moet je weten waar je het over hebt, weet je dat niet, dan zoek je het op.
kortom een antwoord mag geen vraagteken bevatten! het is of geen of weinig calorieën.
Voeg een beetje baksoda toe (geen bakpoeder). Andere naam is sodiumbicarbonaat of zuiveringszout.
Ik zou het aan een beetje pure yoghurt toevoegen, even laten staan, daarna door je vruchtenyoghurt roeren.
Niet teveel, op een totaal van een liter yoghurt zou ik een halve theelepel doen.
De baksoda gaat een chemische reactie aan met de zuren uit je yoghurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt eventueel wat vanillesuiker, limonadesiroop (aardbei of framboos) of een scheutje likeur toevoegen om het wat zoeter te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stevia inderdaad, wel voorzichtig doseren (want het kan bitter smaken als je teveel gebruikt). Bevat 0 calorieën. Honing is ook gezonder dan suiker (maar vrijwel net zoveel calorieën). Je kunt ook ahornsiroop gebruiken, agavesiroop of palmsuiker. Palmsuiker lijkt op bruine suiker, maar de glycemische index is lager, waardoor het gezonder is dan gewone suiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er ook 1 zakje vanillesuiker aan toevoegen of wat vanillevla, als je dat toevallig in huis hebt.
amc